پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
وکیل تسخیری حسین هدایتی در دومین جلسه دادگاه گفت: منشاء پولشویی باید مال حرام یا مالی باشد که از راه غیر قانونی به دست آمده باشد بنابراین پول‌هایی که هدایتی گرفته مصداق پولشویی نیست.
شعار سال : سیامک مدیر خراسانی روز دوشنبه در دومین جلسه دادگاه رسیدگی درباره اتهامات هدایتی معروف به عابر بانک تیم پرسپولیس گفت: اتهام‌هایی که نماینده دادستان در جلسه قبل درباره پولشویی به مبلغ ۵۸۶ میلیارد تومان اعلام کرده با توجه به اینکه پولی که بانک‌ها در اختیار هدایتی گذاشته‌اند از راه حرام نیست بنابراین پولی که از بانک گرفته شده شامل جرم پولشویی نمی‌شود.
وی اضافه کرد: موکل من در ۵ شرکتی که از سوی نماینده دادستان اعلام شده مسئولیت داشته، ولی نه به شدتی که نماینده دادستان تهران اعلام کرده بلکه این شرکت‌ها متعلق به علی اکبر یقینی است و او باید جوابگو باشد.
این وکیل دادگستری افزود: نماینده دادستان درباره وام دریافتی هدایتی به نظریه اداره حقوقی استناد کرده که بر اساس این نظریه اخذ وام اگر به کیفیتی باشد که تضمین‌های لازم داده نشده باشد جنبه کیفری ندارد، اما اگر کارشناسان در مسیر کارشناسی گزارش خلاف داده باشند یا بزرگنمایی کرده باشند جنبه کیفری خواهد داشت.
مدیر خراسانی از ریاست دادگاه درخواست کرد که تعدادی از کارشناسان این پرونده به عنوان مطلع در جلسه دادگاه شرکت کنند تا مشخص شود که آنان به چه کیفیتی تطمیع شده و نظریه خلاف واقع درباره برخی املاک اعلام کرده‌اند.
اسدالله مسعودی مقام، رئیس دادگاه در پاسخ به اظهارات وکیل هدایتی درباره جرم پولشویی گفت: پولشویی یعنی اینکه عایدات حاصل از جرم را در مسیر‌هایی قرار دهیم که ظاهر مشروع داشته باشد و با توجه به اصلاحات صورت گرفته قانونی بعد از رسیدگی این دادگاه، قاضی دادگاه کیفری ۲ اعلام نظر خواهد کرد.
نماینده دادستان نیز گفت: آنچه در جلسات گذشته اتفاق افتاده را بازگو می‌کنم، هدایی ۸ شرکت برای ضمانت اخذ کرده بود که ۴ شرکت برای تسهیلات بوده است.
وی اضافه کرد: هدایتی گفته است کل وثیقه برای آقای موسوی نژاد است که این مطلب درست نیست، هدایتی برای سه شرکت جاوید گشت هیرمند، پارمیدا و جاوید گشت پارمیدا تسهیلات گرفته است. چطور تسهیلات را از سه منبع و سه مجرا دریافت کرده است؟ سه منبع تسهیلاتی و مجرای مشترک را آقای علی اکبر یقینی اعلام کرده است.
نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه در شرایطی بود که نمی‌توانست تسهیلات زیادی بدهد. بر این اساس متهمان می‌خواهند بانک مرکزی را دور بزنند و به دنبال بالا بردن نقدینگی بانک سرمایه می‌روند. پول‌هایی می‌آورند تا در بانک سپرده گذاری کنند و از این راه به نفع آن‌ها وام و تسهیلات دریافت کنند. در این باره تفاهمنامه‌ای می‌نویسند و بانک با امضای آقای موسوی تفاهم نامه را امضا می‌کند. تفاهم نامه به این شرح بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان بیاورند در بانک سرمایه برای مدت ۵ سال سپرده گذاری کنند و بعد وام و تسهیلات دریافت کنند.
قهرمانی گفت: این سپرده گذاری انجام می‌شود، اما بعد از دو ماه که تسهیلات را از بانک دریافت کردند سپرده‌ها را از بانک خارج می‌کنند و این یک نوع دور زدن بانک مرکزی و نهاد‌های دولتی است.
نماینده دادستان افزود: در این رابطه آقای هدایتی ۲۱ میلیارد تومان حق دلالی می‌دهد در این رابطه حضور آقای شریعتی در تفاهمنامه، صوری بود در صورتی که شریعتی پیش از این اعلام کرده بود امضاء‌های تفاهمنامه همه با خود هدایتی بوده است و این هم به واسطه دوستی بود که با ایشان داشتم و تفاهمنامه را امضا کردم.
وی اضافه کرد: متهمان سپرده‌ها را تامین می‌کنند تا مصوبه سازی کنند و مصوبه اخذ می‌شود در این رابطه باید وثیقه‌ای بگذارند. وثیقه دو ملک در مسیر جهرم به شیراز به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان اعلامی از سوی متهمان می‌گذارند در صورتی که ارزش این ملک‌ها به گفته کارشناسان دادگستری ۳۲ میلیارد تومان بیشتر نبوده و با رقم اعلامی متهمان بزرگنمایی شده است.
نمیانده دادستان گفت: در تاریخ هشتم خرداد ۹۲ سند این دو ملک تحویل بانک می‌شود در صورتی که دو ملک را ۱۴۲ میلیارد تومان می‌خرند و قیمت غیر واقعی ۴۳۵ میلیارد تومان به بانک اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: نقش آقای هدایتی در این واقعه کاملا مشخص است در مبایعه نامه آمده است طرفین ملک را دیده و خریداری کرده اند در صورتی که هدایتی پیش‌تر اعلام کرده بود ملک را ندیده و خریداری کرده است. در این رابطه آقای هدایتی و موسوی نژاد در قالب ۵ شرکت مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان از بانک پول خارج کرده اند.
نماینده دادستان افزود: مهمترین نقش را در این قضایا هدایتی به همراه آقای یاسر داشته است و در ۷ مرحله تسهیلات پرداخت شده است. ناصر ضیائی از اعضای هیئت رئیسه بانک گفته است تسهیلات را به هدایتی بدهید و بعد وثیقه ملکی را بیاورد، اما تا به امروز وثیقه ملکی به بانک ارائه نشده است و به این صورت متوجه می‌شویم که برای دریافت تسهیلات از بانک سرمایه با همکاری هدایتی و ضیائی رقم خورده است.
وی ادامه داد: نماینده دادستان برای این منظور یک شاهد احضار کرد که ماشین پولشویی آقای ضیایی بوده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:13 اسفند 1397،کد خبر:462709،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین