پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
سردار سرلشکر پاسدار سلیمانی اولین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب به پاس رشادت‌ها و موفقیت‌های فراوان، نشان «ذوالفقار» را از فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.

شعارسال:سردار سرلشکر پاسدار سلیمانی اولین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب به پاس رشادت‌ها و موفقیت‌های فراوان، نشان «ذوالفقار» را از فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.

 سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی روز گذشته (۱۹ اسفند ۱۳۹۷) مفتخر به دریافت نشان «ذوالفقار» به‌عنوان عالی‌ترین نشان نظامی از سوی فرمانده معظم کل قوا شد. این نشان به پاس رشادت‌ها و موفقیت‌های فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به او اعطا شد. سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب اسلامی این نشان را دریافت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی تبریک گفت و در متن این پیام آمده است: دریافت نشان ذوالفقار، بالاترین مدال افتخار جمهوری اسلامی ایران از دست فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز را به جناب‌عالی، ملت شریف ایران، فرماندهان و پرسنل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و به تمامی دوستداران سردار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به علت رضایت مولا و مقتدایمان از جناب‌عالی و خدمات صادقانه و خالصانه‌تان بر خود می‌بالم و از خداوند عزیز و مهربان عزت بیش‌ازپیش شما را خواهانم. موفق و پیروز و سربلند باشید.

قاسم سلیمانی؛ از تولد تا فرماندهی

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی متولد بیستم اسفند ۱۳۳۵ در شهرستان رابر از توابع استان کرمان است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی البته ابتدا به‌صورت افتخاری درآمد.

سردار سلیمانی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با آغاز شورش کردها در مهاباد به آن منطقه اعزام شد و نقش مؤثری در پایان غائله مهاباد داشت. همچنین وی که اصالت کرمانی دارد پس از پایان دادن به شورش‌های مهاباد، فوراً به ریاست پادگان قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمان منصوب می‌شود و دوره ریاست او با آغاز جنگ تحمیلی تقارن پیدا می‌کند، لذا با آغاز حمله رژیم بعث عراق به سرزمین اسلامی‌مان، سردار قاسم سلیمانی اقدام به آموزش و تربیت چندین گردان از سپاهیان استان کرمان جهت اعزام به جبهه‌های جنوب می‌کند.

کمی بعد از اینکه جنگ تحمیلی به اوج خود می‌رسد و آتش حملات دشمن بعثی به میهن اسلامی زبانه می‌گیرد، سردار سلیمانی برحسب احساس وظیفه و عشق و علاقه‌ای که به امام امت و انقلاب اسلامی داشت، در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام تا مانع پیشروی عراق شود و همچنین باید یادآور شد که سردار قاسم سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات‌های نظامی چون والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه علیه عراق شرکت و حضور مؤثر داشت.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به انجام وظیفه در سنگر دیگری مشغول شد، آری او با پایان یافتن جنگ نابرابر و پیروزی جبهه حق علیه باطل در قالب فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند، پرداخت.

با اوج‌گیری جنگ‌های داخلی افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در سال ۱۳۷۶، فرمانده معظم کل قوا با اشراف کامل به مسائل و فتنه‌های مختلفی که توسط دشمنان به منطقه غرب آسیا تحمیل شده بود و همچنین با توجه به ساختار نظام بین‌الملل، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را بهترین گزینه برای هدایت نیروی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی یافتند، لذا در این رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را به این سمت منصوب کردند.

«شهید زنده»؛ بهترین استراتژیست نظامی

سردار سلیمانی در چهارم بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری را از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر از عملکرد فرمانده نیروی قدس سپاه، از او به‌عنوان «شهید زنده» نام بردند.

از سردار سلیمانی باید به‌عنوان بهترین و باهوش‌ترین استراتژیست نظامی دوره معاصر نام برد. او مهارت خود را در مبارزه با گروه‌های تکفیری هم‌زمان با قدرت‌گیری داعش در عراق و سوریه به اثبات رساند.

وی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه است و ازآنجاکه عراق دوره جدیدی از ناامنی را تجربه می‌کرد، سردار سلیمانی علاوه بر فرماندهی نیروی قدس سپاه، هدایت نیروهای نظامی چون لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون را جهت مبارزه با داعش و نیروهای شورشی برعهده داشت. همچنین در سال ۲۰۱۴، شهر موصل به تصرف داعش درآمد و بغداد، پایتخت عراق نیز تا مرز سقوط پیش رفت و سردار قاسم سلیمانی با سازماندهی بخشی از نیروهای حشدالشعبی نقش مؤثری در اخراج گروهک تروریستی تکفیری داعش از عراق داشت. فداکاری و شجاعت سردار سلیمانی به‌حدی بود که حیدرالعبادی نخست‌وزیر وقت عراق،‌ از فرمانده نیروی قدس سپاه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین متحدان عراق در مبارزه با داعش نام برد.

سه نشان فتح بر سینه فرمانده

سردار قاسم سلیمانی که نام او جزو ۱۰۰ اندیشمند برتر دنیا در بخش دفاع و امنیت ثبت شده است، پیش از دریافت نشان «ذوالفقار» به‌عنوان عالی‌ترین نشان افتخار، سه نشان فتح را از دستان فرمانده معظم کل قوا به‌واسطه حضور مؤثر در فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در سال‌های دفاع مقدس را دریافت کرده بود.

پایان باید اشاره کرد که نبوغ، شجاعت و قدرت بالای فرماندهی سردار قاسم سلیمانی موجب افتخار نظام، مردم ایران اسلامی و دفع فتنه‌های منطقه‌ای است و همچون بازوی پرتوان جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف عالی نظام عمل می‌کند و نقش مؤثری در تربیت صدها و هزاران نفر در پاسداری از باشکوه‌ترین انقلاب عصر معاصر دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار20 اسفند 97، کدخبر: 367158، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین