پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
»باغ صفاری» در خیابان راه‌آهن تبریز که چند سال گذشته محوطه واحدهای مسکونی یکی از ارگان‌های دولتی بود و بنابر تصمیم مالکان این واحدهای مسکونی مقرر شده بود فضای این باغ به مجتمع تجاری - مسکونی تبدیل شود؛ به گزارش ایرنا، گلایه شهروندان و مدیران ارشد استانداری آذربایجان شرقی را به‌دنبال داشت. در آن سال‌ها، مالکان واحدهای مسکونی یاد شده برای خشک شدن درختان باغ یکهزار مترمربعی «صفاری»، نه تنها آنها را آبیاری نمی‌کردند، بلکه نخاله‌های ساختمانی نیز در کنار درختان انباشته می‌شد و سموم ناشی از نخاله‌ها، در حال خشک کردن ریشه درختان بود.

»شعارسال: باغ صفاری» در خیابان راه‌آهن تبریز که چند سال گذشته محوطه واحدهای مسکونی یکی از ارگان‌های دولتی بود و بنابر تصمیم مالکان این واحدهای مسکونی مقرر شده بود فضای این باغ به مجتمع تجاری - مسکونی تبدیل شود؛ به گزارش ایرنا، گلایه شهروندان و مدیران ارشد استانداری آذربایجان شرقی را به‌دنبال داشت. در آن سال‌ها، مالکان واحدهای مسکونی یاد شده برای خشک شدن درختان باغ یکهزار مترمربعی «صفاری»، نه تنها آنها را آبیاری نمی‌کردند، بلکه نخاله‌های ساختمانی نیز در کنار درختان انباشته می‌شد و سموم ناشی از نخاله‌ها، در حال خشک کردن ریشه درختان بود.

اما طی چند روز گذشته، خبری مبنی بر دستور «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز برای احیای این باغ منتشر شد که بازتاب خوبی در افکار عمومی داشت.

وی در بازدید از این باغ با بیان اینکه، در نظر داریم باغ صفاری را در قالب معماری باغ‌های ایرانی احیا و بازسازی کنیم، گفت: کوی صفاری تبریز یکی از باغ‌های قدیمی و مطرح شهر تبریز است که پیش از این در انحصار اداره کل راه و مسکن و شهرسازی بود و شهرداری تبریز با پیگیری‌های فراوان بارها آمادگی خود را نسبت به جمع‌آوری نخاله، هرس و آبیاری درختان این مجموعه اعلام کرده و در نهایت بعد از چند سال پیگیری مستمر، این محل طی مذاکرات انجام شده به شهرداری تبریز واگذار و عملیات نخاله برداری، خاک‌برداری و هرس درختان باغ درآستانه نوروز آغاز شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته درکمیسیون حفظ وگسترش فضای سبز شهرداری تبریز، پرونده «باغ صفاری» در حضور معاون دادگستری آذربایجان شرقی، مطرح و طرح شناسنامه دار شدن درختان این کوی مصوب شد تا ضمن حفظ درختان مجموعه در زمینه توسعه فضای سبز تبریز اقدام شود. آن موقع به‌دلیل حصارکشی و قفل بودن در ورودی، شهرداری امکان رسیدگی به این باغ را نداشت، اما در نهایت موفق شدیم موافقت مسئولان ذیربط را نسبت به پاکسازی نخاله‌های محوطه و هرس درختان گرفتیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار: 21اسفند 1397 ، کدخبر:504383  www.iran-newspaper.com ،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین