پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به گستردگی استفاده از منابع دلار و اتاق تسویه و زیر‌ساخت‌ها نمی‌توانیم منافع اقتصادی مورد انتظار از برجام را به‌دست آوریم و محدودیت‌هایی از طرف آمریکا برای کشور ایجاد شده است.

شعار سال : لعیا جنیدی در بابلسر در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تجربه برجام در بحث معاهدات پالرمو، سی‌اف‌تی و اف‌ای‌تی‌اف تکرار شوداظهار داشت: برجام بی‌فایده نبوده و هنوز هم کسی نمی‌تواند بگوید بی‌فایده است اما موضوع دیگری وجود دارد که آن هم بحث تسلط آمریکا بر سیستم مالی و بانکی است و با توجه به گستردگی استفاده از منابع دلار و اتاق تسویه و زیر‌ساخت‌ها نمی‌توانیم منافع اقتصادی مورد انتظار از برجام را به‌دست آوریم و محدودیت‌هایی از طرف آمریکا برای کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برجام را نباید یک امر ناموفق دانست، افزود: اولین اقدام برجام رفع مسایل امنیتی پیرامون کشور بوده و مسئله فصل هفتم منشور و این‌که ما را تهدید صلح جهانی اطلاق کنند ‌از بین برده ‌ولی از نظر اقتصادی نتوانست همه حاصلی را که لازم بود به‌بار آورد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: درباره معاهده پالرمو نیز تقریباً تمام کشورهای دنیا عضو آن هستند، ما لامحاله باید بانکداری داشته باشیم که به بانکداری بین‌المللی متصل باشد و نمی‌توانیم یک بانکداری تنها و منزوی برای خودمان داشته باشیم،اصلاً چنین اقدامی، عملی نیست و ناگزیر باید به سیستم بانکداری بین‌المللی متصل باشیم.

جنیدی افزود: جرایمی که در این معاهدات آمده‌اند در کشور جرم‌انگاری شده و بسیاری از امتیازات و تعهدات آن در داخل کشور در حال انجام بوده و باید از امتیازات مربوط به این معاهدات بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگرانی‌هایی در بعضی جنبه‌ها وجود دارد حق داریم رزروها و تحفظ‌هایی بگذاریم و در مورد این معاهدات دولت این تحفظات را پیشنهاد کرده و مجلس حتی ممکن است آن را افزایش داده باشد و در آنجایی که ما فکر می‌کنیم ممکن است مضر به حاکمیت ملی، امنیت ملی و نظم عمومی ما باشد یا مغایرتی با قانون اساسی داشته باشد همه این تحفظ‌ها گنجانده شده و به‌نظر می‌رسد که در مجموع نگرانی‌های مطروحه قابل مدیریت باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: در بحث واردات، صادرات، نقل وجوه مربوطه به این‌ها و برای جرایمی که اتفاق می افتد و ما قربانی آن هستیم، باید بتوانیم پیگیری کنیم، پس برای همه این موارد ما نیاز به الحاق داریم و در عین حال با انطباق با استانداردها می‌توانیم ارتباط‌مان را با سیستم بانکی بین‌المللی حفظ کنیم.

جنیدی در پاسخ به این پرسش که "نظر شما و دولت درباره تصویب یا عدم تصویب معاهده پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟"، گفت: این موضوع خواست دولت بوده و خود دولت پیشنهاد دهنده بوده و پیش‌بینی قطعی نمی‌توان کرد ولی بالاخره مجمع تشخیص در حال بررسی تأثیر و تأثر این دو معاهده و اثر احتمالی‌اش به‌روی تحریم‌ها‌‌ست.

وی افزود: توقع و انتظار ما از مجمع همکاری برای رفع مشکل سیستم بانکداری کشور بوده و قطع ارتباط باقی‌مانده بانکی بین‌المللی نه‌تنها در شرایط فعلی بلکه در هیچ شرایطی به‌نفع و صلاح ما نیست زیرا نمی‌توانیم یک سیستم بانکداری جزیره‌ای داشته باشیم، عملاً این امر امکان‌پذیر نیست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22اسفند 97، کد خبر: 1966450،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
پس چرا هنوز بهش پایبندیم و داریم به تعهداتمان عمل میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین