پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
رییس هیات عامل ایمیدرو از تولید نخستین شمش کارخانه آلومینیوم جاجرم خبر داد.

شعارسال: خداداد غریب پور در این باره گفت: با همت و تلاش شبانه روزی کلیه مدیران، مهندسان و کارگران پروژه شمش آلومینیوم جاجرم‌، شمش هزار پوندی در دیگ شماره۱۰۰۶ سالن احیا تولید شد.

وی با یادآوری اینکه فرایند تولید ذوب از روزهای ابتدایی هفته جاری آغاز شده بود،‌ اظهار داشت: مشعل دیگ های واحد احیای این کارخانه در روزهای گذشته روشن شد و سپس به مرحله ذوب رسید.

غریب پور یادآور شد: طرح تولید آلومینیوم جاجرم که از دهه گذشته متوقف مانده بود در دولت یازدهم و توسط ایمیدرو به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور در دستور کار اجرا قرار گرفت به طوری که از سال ۹۴ دوباره فعال شد.

وی ادامه داد: پس از برجام و گشایش های بین المللی، تامین مالی و تجهیزات این کارخانه سرعت گرفت و فاز نخست آن تکمیل شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح به ترتیب ۹۴ میلیون یورو و ۲۱۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم این کارخانه ۴۰۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰۰۰ نفر است.

غریب پور یادآور شد: از جمله مزیت های این کارخانه، همجواری آن با کارخانه آلومینا و تامین آسان مواد اولیه برای تولید شمش آلومینیوم است.

وی افزود: ظرفیت فاز نخست طرح تولید آلومینوم جاجرم۴۰ هزار تن است و در فاز های بعدی (فاز دوم و سوم) به ۱۲۰ هزار تن می رسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار:22اسفند1397 ، کدخبر: 319662: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین