پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
همزمان با سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم راه اندازی طرح بزرگ مجتمع آلومینیوم جاجرم، این طرح را نقطه آغازی برای تحقق انقلاب معدنی در سطح کشور قلمداد کرد.
شعار سال:همزمان با سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم راه اندازی طرح بزرگ مجتمع آلومینیوم جاجرم، این طرح را نقطه آغازی برای تحقق انقلاب معدنی در سطح کشور قلمداد کرد.
تکمیل زنجیره تولید فلزات استراتژیک در کشور/ سرمایه گذاری در مجتمع آلومینیوم جاجرم
به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در این مراسم گفت: امسال طبق برنامه محوری طراحی شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت که به تایید رئیس جمهور نیز رسیده است؛ تحقق انقلاب معدنی در سطح کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در استان خراسان شمالی، شاهد بهره برداری از از مجتمع بزرگ آلومینیوم جاجرم در این استان هستیم که در فاز نخست 40 هزار تن تولید شمش آلومینیوم به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد کرد.

رحمانی با اشاره به برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، توسعه صادرات، توسعه فناوری و بهبود فضای کسب و کار، اظهار داشت: امروز این واحد در راستای دستیابی به اهداف توسعه ای وزارت صمت در حوزه معادن و صنایع معدنی وارد چرخه تولید می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در افق 1404 تولید 800 تن آلومینیوم پیش بینی شده است که امروز با راه اندازی این واحد و افتتاح واحد آلومینیوم جنوب که بزودی محقق می شود؛ به این هدف پیش از موعد تعیین شده دست می یابیم.

وی اضافه کرد: مجتمع آلومینیوم جاجرم تنها واحد تولید کننده آلومینای کشور می باشد که 30 درصد نیاز کشور را تامین می کند و خوشبختانه این واحد طی ماه های گذشته و با همت همه کارگران و کارکنان آن نقش ارزنده ای در حفظ تولید و تامین نیاز کشور به این محصول ایفا کرده اند.

آغاز انقلاب معدنی در کشور

رحمانی آغاز بهره برداری از مجتمع بزرگ آلومینیوم جاجرم را آغازگر طرح انقلاب معدنی و صنایع معدنی کشور قلمداد کرد و گفت: مفتخرم که امروز به میمنت ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) این واحد وارد مدار تولید شمش آلومینیوم می شود.

آغاز طرح 300 هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدنی در کشور

وی ادامه داد: حوزه اکتشاف را نقطه اول انقلاب معدنی در کشور می دانیم و با عنایت به تاکیدات ویژه رئیس جمهور برای توسعه برنامه های اکتشافی در حوزه معادن، امروز اعلام می کنم که طرح اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربع در دستور کار سازمان ایمیدرو قرار دارد.

رحمانی تصریح کرد: تا کنون فقط 270 هزار کیلومتر مربع اکتشاف معادن در کشور انجام گرفته است که بخش عمده ای از آن نیز در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

فعال سازی معادن کوچک در مناطق محروم

وی با اشاره به برنامه فعال سازی معادن کوچک در کشور، گفت: این برنامه در استان های محروم و استان هایی که معادن کوچک در آنها مستقرند، اجرا خواهد شد و از همه افراد توانمند و حتی همه مردم دعوت می کنیم برای فعال سازی این معادن پیشقدم شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید کنسانتره مس، آهن و آلومینیوم هدف این طرح است که توسط شرکت های بزرگ و در قالب قرارداد های بلند مدت خرید محصولات تولیدی تضمین خواهد شد.

رحمانی گفت: به مناسبت سفر رئیس جمهور محترم به استان خراسان شمالی 10 معدن در قالب طرح حمایت از معادن کوچک شروع به کار کردند.

وی از برنامه جامع همکاری مشترک شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور خبر داد و اظهار داشت: این شرکتها در راستای تحقق اهداف توسعه ای معادن کشور در یک همپوشانی جامع فعالیت مشترک پای کار آمده اند و کمک حال وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش خواهند بود.

وزیر صمت اعلام کرد: یکی از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن این است که به جای توزیع سود، سود حاصله را در برنامه های توسعه ای معادن در طرح های زیر ساختی و مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری در 27 طرح معدنی و صنایع معدنی

وی افزود: 27 طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی با بیش از 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال اجرا هستند که می توان از واحد آلومینیوم جنوب با 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در همین چارچوب نام برد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تکمیل زنجیره تولید فلزات استراتژیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور هم اکنون در تولید فلزات استراتژیک در شرایطی است که که زنجیره ارزش توازن در این زمینه تکمیل شده است.

سرمایه‌گذاری 1700 میلیارد تومانی در مجتمع آلومینیوم جاجرم

رحمانی گفت: در مجتمع آلومینیوم جاجرم با 1700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و برای 400 نفر اشتغال مستقیم و 1600 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز همزمان با افتتاح این واحد، واحدهای فولاد آریای صبا در اسفراین، طرح تولید اسید سولفوریک در شرکت کیمیایی نوین شمال در بجنورد، طرح فرآوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای اولین بار در این منطقه، شرکت دانش بنیان آلفا آلومینای شهرستان گرمه هم مورد بهره برداری قرار گرفتند.

صنعت آلومینیوم موتور محرک اقتصاد خراسان شمالی

وی در پایان تصریح کرد: توسعه صنایع آلومینا و آلومینیوم می تواند موتور محرک توسعه اقتصادی و صنعتی استان خراسان شمالی باشد که انشاءالله به زودی محقق می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:24تیر1398،کدخبر: 785667،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
این افتتاح کارخانه ها به تولید و حمایت اقتصاد هم کمک شایانی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین