پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
بی شک هدف قانونگذاران از وضع قوانین و مقررات، تعیین الگوهای رفتاری شهروندان و وصول به نظم اجتماعی مطلوب است. تحقق این مهم و همچنین امکان ارتقاء سطح دانش، مهارت و بهینه سازی محیط کار، در مرحله نخست در گرو آشنایی از قوانین و مقررات مزبور خواهد بود.

شعار سال: رابطۀ کارگری و کارفرمایی به اقتضای طبع خود و نیز به موجب قانون، آثار حقوقی متعدد و متنوعی را در بر دارد. حکم بخش عمده ای از آثار این رابطه را قانون کار تعیین کرده است، در جائی که کارگر را به عنوان بیمه شده در نظر میگیریم، مقررات تأمین اجتماعی به آثار این رابطه می پردازد. به موجب مقررات تأمین اجتماعی، افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند، در شمول بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند و قسمتی از مزد یا حقوق آنان به عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

کارفرمایان در این میان تکالیفی مضاعف بر عهده دارند، از سوئی می باید بخشی از حق بیمه را، خود بپردازند و از سوی دیگر مسئولیت کسر نمودن حق بیمۀ سهم کارگر از حقوق یا مزد او و پرداخت آن به سازمان تأمین اجتماعی به عهدۀ ایشان است. تکالیف و آثار دیگری نیز در مدار این تعهد اصلی شکل می گیرد که باید تفصیل آن را در مقررات تأمین اجتماعی مشاهده کرد. مجموعه حاضر نیز با این اندیشه شکل گرفته است که کارفرمایان را در شناخت حقوق و تعهدات قانونی خود در این مقوله بطور اجمال یاری دهد. این تلاش که به همت کارشناسان گروه تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سامان یافته، امید است موجبات ارتقاء سطح آگاهی مجموعه مخاطبین (بویژه کارفرمایان محترم) را با مسائل تأمین اجتماعی فراهم نماید و نیز امید داریم تا همه استفاده کنندگان کاستی های جزوه حاضر را همراه با نظرات ارشادی خود اعلام نمایند تا یاری دهنده این گروه در ارتقاء سطح کیفی و کمی چاپ های بعدی و کارهای دیگری در همین زمینه باشد.

فایل پی دی اف

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دارایان، تاریخ 25 اسفند 97، کد مطلب: 9260: www.daraian.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین