پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
وزیر اقتصاد با اشاره به تحقق رشد اقتصادی 5درصدی در سال 95 ، از احتمال تحقق این امر در اثر افزایش تولید و قیمت نفت ابراز نگرانی کرد.

شعارسال: طیب نیا وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت:به خاطر کاهش قیمت نفت با شوک تورم و رکود مواجه هستیم در حالیکه کشورهایی همچون ونزوئلا، روسیه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها با شوک کاهش قیمت نفت روبه رو شدند و مسئله تحریم را نداشتند.

وی ادامه داد:در سال 94 رشد اقتصادی از منفی 8 درصد به 3 درصد بهبود یافت و در سال 95 این میزان به 5درصد خواهد رسید.

طیب نیا تصریح کرد:اما در این مورد یک دغدغه بزرگ پیش روی دولت وجود دارد و آن اینکه نگرانی ما از این است که اگر رشد ۵ درصدی از طریق افزایش تولید و قیمت نفت محقق شود، رشدی فراگیر و پایدار نیست و بر روی اشتغال تاثیر معناداری نخواهد داشت و بر همین اساس عامه مردم آن را در زندگی روزمره خود لمس نمی کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات اظهار داشت:عده ای تصمیم دارند که نسبت به دولت سلب اطمینان کرده و مردم را نسبت به کابینه بی اعتماد کنند.

*برکناری مدیران دارای دو مسئولیت

وی با بیان اینکه دولتمردان باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند، ادامه داد: در بحث پرداخت ها، همه مدیران وزارتخانه که مسئولیتی در شرکت های تابعه داشتند را از دو سال پیش تاکنون برکنار کردیم و ساماندهی حقوق و مزایا جزو کارهای اصلی این وزارتخانه بوده است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه امروز به دنبال تک نرخی کردن ارز هستیم، افزود: چند نرخی بودن ارز منشا فساد و لطمات زیادی به اقتصاد کشور بوده و در این راستا، از بخش خصوصی انتظار می رود به یاری دولت شتافته و ایده بدهد.

وی افزود:بخش خصوصی کشور اکنون به بلوغی رسیده که به جای انتقاد می تواند برنامه و راهکار بدهد و برنامه ای به دولت ارائه دهد که با عملیاتی کردن آن، رشد اقتصادی پایدار و فراگیر محقق شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: طرح های ناقصی که در دولت قبل به اجرا رسید از جمله ساخت واحدهای مسکن مهر که بیش از 100 درصد پایه پولی در همان زمان به اقتصاد کشور تزریق کرد و همچنین شوک های ناشی از تحریم ها و کاهش قیمت نفت، منجر به تحمیل تورم بالا و رکود اقتصادی به کشور شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر: 5650260: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین