پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
مدیر فروش شرکت شیلاتی «گلد کوین»* تایلند گفت: اکنون تراکم پرورش میگو در مزرعه های ایران نزدیک 20 قطعه در هر مترمربع است که می توان آن را به 50 قطعه در مترمربع یا حتی بیشتر افزایش داد.

شعار سال:

«آرفیندی آبروو»** که برای شرکت در همایش بین المللی میگو به تهران سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: می توان با افزایش بهره وری، سطح تولید این آبزی در ایران را که از تقاضای جهانی خوبی برخوردار است، بالا برد.
تایلند سالیانه بیش از 500 هزار تن میگو تولید می کند و دومین کشور تولیدکننده میگوی جهان است.
اکنون تراکم ذخیره سازی در کشور تایلند 90 تا 120 قطعه در هر مترمربع است و 85 درصد میگوی پرورشی این کشور به خارج صادر می شود.
مدیر فروش شرکت شیلاتی گلد کوین تایلند گفت: صنعت پرورش میگو در ایران، جوان است و امکان رشد زیادی دارد.
وی آینده صنعت پرورش میگو در ایران را خوب توصیف کرد و گفت: این صنعت می تواند با استفاده از فناوری پیشرفته، بکارگیری گونه های مقاوم و اعطای تسهیلات، توسعه یابد و به رشد اقتصادی و اشتغالزایی ایران کمک کند.
به گفته این مدیر تایلندی، شرکت گلد کوین در زمینه اصلاح ژنتیک و تولید غذای میگو فعالیت می کند و بیش از 9 سال است به ایران غذای میگو صادر می کند.
وی اضافه کرد: این شرکت می تواند افزون بر فروش محصول، دانش و فن لازم را در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهد.
آبروو گفت: ممکن است ایران برای توسعه این صنعت به آموزش برخی مهارت ها نیاز داشته باشد که این شرکت می تواند در این زمینه کمک کند. همچنین شرایط برای همکاری با ایران به منظور انتقال گونه های مقاوم در برابر بیماری ها، فراهم است.
به گزارش ایرنا، آنگونه که رییس سازمان شیلات ایران ششم خردادماه در همایش بین المللی میگو اعلام کرد تولید بیش از دو میلیون قطعه بچه میگو در سال های گذشته سبب فعال شدن 500 باب مزرعه با حجم تولید 23 هزار تن شده است.
«حسن صالحی» شمار مرکزهای کنونی تکثیر میگو را 47 واحد و مجموع ظرفیت تولید آنها را بیش از سه میلیارد قطعه اعلام کرد و افزود: اکنون هشت کارخانه تولید خوراک میگو با ظرفیت نزدیک به 190 هزار تن، امکان تولید غذای این محصول را فراهم کرده است.
پنج استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان کانون های پرورش میگو در ایران به شمار می رود.
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد، پارسال 82 هزار و 354 تن انواع آبزیان و محصولات پرورشی به بازارهای هدف صادر شد که 12 هزار و 850 تن مربوط به صادرات میگو بود.
«علی اکبر خدایی» ارزش صادرات میگو در سال 1394 را 56 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میگوی ایران به بیش از 20 کشور جهان صادر می شود که برخی از آنها مانند ویتنام، امارات، تایلند، مالزی، چین و اسپانیا قطب تولید میگو در منطقه خود به شمار می روند اما به دلیل کیفیت خوب محصول ایرانی، از واردات آن استقبال می کنند.
به گفته خدایی، کویت، مصر، لبنان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس دیگر واردکنندگان میگوی ایران به شمار می روند. همچنین در سال 1394 این محصول کشور ما از طریق مکزیک به آمریکا صادر شد و از راه چین نیز به بازارهای کانادا راه یافت.
آمریکا و ژاپن بزرگ ترین مصرف کنندگان پروتئین دریایی به شمار می روند و 75 درصد میگوی تولیدی جهان به این دو کشور صادر می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 21 خرداد 1395، کد مطلب: 82106969: www. .irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین