پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
بارندگی دوشنبه پنجم فروردین 98 شیراز منجر به آبگرفتگی بازار وکیل شیراز شد تا این بنا تاریخی در معرض خطر قرار گیرد.

شعارسال: بارندگی دوشنبه پنجم فروردین 98 شیراز منجر به آبگرفتگی بازار وکیل شیراز شد تا این بنا تاریخی در معرض خطر قرار گیرد.

مجموعه بازار وکیل مربوط به دوره زند است و نزدیک ارگ کریمخان جا گرفته است. این اثر در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۵۱ با شماره ثبت ۹۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بازار مشهور و تاریخی ایران امروز پنجم فروردین ماه گرفتار سیل شد که در ساعات اولیه این اتفاق یک منبع آگاه، گفت: تنها موزه پارس به روی گردشگران بسته شده است و هنوز هیچ گزارشی از آسیب بناها گزارش نشده است.

حال یکی از بازاران بازار تاریخی وکیل و نماینده بازاریان در بازار وکیل شمالی درباره وضعیت این بازار تاریخی، گفت: در پی بارندگی شدید امروز ۵ فروردین ماه آب وارد بازار وکیل شد و به دلیل عدم وجود چاه دفع آب سطحی مناسب در این مجموعه آب توسط کسبه به داخل کانال تاسیسات زیر سازه بازار وکیل هدایت شد.

علی اکبر عبدالهی مدعی شد: در جلسه‌ای که دو هفته پیش در فرمانداری شیراز برگزار شد، بازاریان بازار وکیل اعلام کردند که این محل به چاه خروج آب سطحی نیاز دارد اما مسئولان مربوطه عنوان کردند که بازار احتیاج به شستن و چاه آب ندارد.

نماینده بازاریان در بازار وکیل شمالی با بیان این‌که در دو طرف این بازار دو کوچه و معابری وجود دارد که در زمان بارندگی و سیل آب را به داخل بازار هدایت می‌کند، گفت: از گذشته در بازار وکیل چاه وجود داشته اما در پی بهسازی و کف‌سازی که در سالیان اخیر در این محل انجام شده این چاه‌ها مسدود و به جا آن چند چاه جدید احداث شد که دهانه ورودی آن بسیار کوچک و اندازه سکه ۵۰۰ تومانی است و توانایی دفع آب سطحی در زمان بارندگی و سیل را ندارد.

وی عنوان کرد: در پی ورود آب به بازار وکیل، بازاریان به ناچار این آب‌ها را به داخل کانال تاسیسات هدایت کرده‌اند که در این محل انباشته شده و راه خروجی ندارد و باید به وسیله تجهیزات مناسب تخلیه شود.

عبدالهی افزود: ارتفاع سطح مغازه‌ها تا کف بازار حدود ۸۰ سانتیمتر است و اگر این آب‌ها به داخل شبکه تاسیسات هدایت نمی‌شد امکان آن وجود داشت که به داخل مغازه‌ها نفوذ کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار : 5فروردین 1398 ، کدخبر: 18292،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین