پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
بارش های باران که از نیمه شب گذشته به طور ملایم در شیراز آغاز شده بود و تا صبح امروز نیز این بارش چشم گیر نبود اما حدود ساعت ۱۱ رگبار باران و تگرگ به گونه‌ای شد که طی کمتر از نیم ساعت سیلاب در خیابانها جاری شد و سیل دروازه قرآن شیراز را درنوردید.
شعارسال: بارش‌های شدید در شیراز باعث ایجاد سیل شد؛ همچنین آبگرفتگی معابر تردد در محورهای مواصلاتی این شهر را با کندی روبرو کرده است.

براساس گفته شاهدان عینی که همزمان با وقوع سیل اطراف دروازه قرآن تردد داشتند، سیل شدید و ناگهانی در دروازه قرآن شیراز رخ داده و سیلاب تعدادی از ماشین‌ها را با خود برده است.

شاهدان عینی احتمال تلفات جانی را بر اثر این سیلاب می‌دهند.

براساس گفته یکی از افراد حاضر در محل، مردم در حال حرکت بودند و عده‌ای اطراف دروازه قرآن نشسته بودند که سیل ناگهانی همه را غافلگیرکرد و ماشین‌هایی را همراه با سرنشین آن با خود برد.

پیش از این مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز نسبت به آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی هشدار داد. محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اعلام برنامه ریزی برای آماده باش در برابر ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس، از مردم و مسافران نوروزی نیز خواست تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: با اعلام ورود سامانه بارشی به استان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده‌اند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی نیز صورت گرفته است.

مرادیان از ساکنان منازل مستقر در مسیر آب خواست تا نسبت به تخلیه اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشند و از چرای دام‌ها در این مسیرها نیز پرهیز شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز از مسافران خواست از برپا کردن کمپ در مسیرهای نزدیک به آب ها و یا برپا کردن چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

مرادیان با پیش بینی احتمال سرد شدن هوا، از مردم و مسافران خواست تا در منازل و یا محل‌های استقرار در طول سفر، نسبت به ایمنی وسایل گرمایشی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج اطمینان یافته و از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک در داخل چادر پرهیز کنند؛ چرا که منازل شخصی ممکن است از لحاظ دودکش و سایر وسایل گرم کننده ایمن نباشند.

وی توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش عنوان کرد و سرد بودن آن را نشانه خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش عنوان کرد که باید مورد پیگیری قرار گرفته و رفع نقص شود.

به گفته مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز منوکسید در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکش‌های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است.

تعداد بازدید : 29

شعارسال ، برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 5 فروردین 98 ، کد خبر : 13980105000203 ، farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین