پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
یک استاد دانشگاه گفت: زمانی که بی‌اعتمادی بین مردم و سیاست گذار حاکم باشد در آن صورت مردم براساس بینش و پیش بینی خود اقدام به تنظیم برنامه‌های خود می‌کنند که این گاهاً خلاف جهت‌گیری‌های دولت است.
شعارسال: علینقی مشایخی در مورد مدیریت شرایط کشور با وجود تحریم‌های اقتصادی گفت: اولین گام در این راستا همراهی، اتحاد و همدلی مسئولین کشور است. باید روی یک استراتژی واحد اتحاد وجود داشته باشد و اگر قرار باشد تفرق فکری و عملی حاکم باشد خود این موضوع سبب تشدید تاثیر تحریم‌ها روی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید جدا از گرایش‌های سیاسی که مرتبط با موضوعات داخلی است در راستای مصالح ملی تحلیل و حرکت‌های کلان کشور را در راستای پیشرفت و توسعه طراحی کنند. بنابراین با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و ترسیم یک استراتژی واحد می‌توان زمینه‌ساز وفاق در سیاست خارجی، مسائل پولی و بانکی،... شد، وگرنه مشکلات تشدید می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش اعتماد مردم به مسئولین کشور گفـت: اعتماد با یک منطق روشن در سطوح بالا بوجود می‌آید و هرگونه افتراق، مبارزه با همدیگر باعث تسری آن به سطوح پایین می‌شود. زمانی که بی‌اعتماد بین مردم و سیاست گذار حاکم باشد در آن صورت مردم براساس بینش و پیش بینی خود اقدام به تنظیم برنامه‌های خود می‌کنند که این گاهاً بر خلاف جهت‌گیری‌های دولت است.

وی افزود: در صورت بی‌اعتمادی، ارزی که باید وارد چرخه اقتصادی شود توسط مردم انباشت می‌شود یا سر از خارج کشور در می‌آورد. باید توجه داشت که این بی‌اعتمادی برای حرکت توسعه و پیشرفت کشور سم است و باید یک اتفاق نظر در کادر رهبری اجرایی و مدیریت ارشد کشور وجود داشته باشد تا در مورد منافع ملی به اجماع برسند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف متذکر شد: درگیر کردن گرایش‌های سیاسی با موضوعات کلان کشور باعث می‌شود منطق فرصت حضور نداشته باشد و افراد از طریق حذف رقیب به دنبال میدان عمل باشند که این موجب افزایش بی‌اعتمادی است.

مشایخی با تاکید بر انجام به موقع اصلاحات در بخش‌های مختلف گفت: تاخیر در اصلاحات کار را خراب می‌کند، البته انجام اصلاحات در گرو وحدت فرماندهی و مدیریتی کشور است و اگر به موقع صورت نگیرد موجب عملکرد ضعیف کشور و کم رنگ شدن امید مردم می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1398 ، کدخبر: 736705 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین