پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
هنگامی که بحث معامله در فضای کریپتوکارنسی مطرح می‌‌شود، سه اشتباه رایج وجود دارد که معامله‌‌گران جدید مرتکب آن می‌‌شوند: حرکت خلاف روند بازار، انجام معاملات در دوره‌‌های تثبیت و کاهش ندادن خطر معاملات. در ادامه به بررسی این اشتباهات رایج می‌پردازیم.

شعارسال: هنگامی که بحث معامله در فضای کریپتوکارنسی مطرح می‌‌شود، سه اشتباه رایج وجود دارد که معامله‌‌گران جدید مرتکب آن می‌‌شوند: حرکت خلاف روند بازار، انجام معاملات در دوره‌‌های تثبیت و کاهش ندادن خطر معاملات. در ادامه به بررسی این اشتباهات رایج می‌پردازیم.

 این اشتباهات به خصوص در مورد تجارت کوین‌‌های بسیار ناپایدار با سرمایه کم در بازار صادق است و این نکته را متذکر می‌‌شود که وقتی قیمت بیت کوین‌‌ تغییر می‌‌کند، بقیه بازار کریپتو نیز در حال حرکت و تغییر است.

به عنوان مثال تغییر قیمت اخیر بیت کوین در 11 اکتبر و در ساعت 00:58 ساعت جهانی (UTC) را در نظر بگیرید، که قیمت 30 دقیقه بیش از 400 دلار در کاهش یافت.

این اتفاق تاثیر دوگانه‌‌ای را برای کاهش ارزش کل آلتکوین‌‌ها داشت، در حالی که به دلیل جفت شدن بیت کوین‌‌ با کوین‌‌های برجسته مانند اتریوم (ETH) و ریپل (XRP)، اعتماد به نفس سرمایه گذاران را به شدت کاهش داد.

سپس رسوایی تتر (Tether) (USDT) اتفاق افتاد که قیمت استیبل کوین (stablecoin) بدنام را تا 0.869 دلار در صرافی‌‌های خاص کاهش داد، و اختلاف قیمت 300 دلاری را در قیمت بیت کوین‌‌ و در میان جفت‌‌های قیمت تتر موجود در مقابل دلار آمریکا نشان داد.

نمودار روزانه

در حالی که معامله‌‌گران ممکن است از جفت شدن قیمت‌‌ها و مبانی پشت این نوسانات شدید قیمت آگاهی داشته باشند، در دوره‌‌های تثبیت نامطلوب، و معمولا با بی توجهی به واقعیت اصلی که بیت کوین‌‌ می‌‌تواند آنها را زیر پا بگذارد، همچنان به دست و پا زدن در کوین‌‌های آلتکوین ادامه می‌‌دادند (نگاه کنید به 11 اکتبر و 24 اکتبر در آخرین محدوده‌‌ای که بین 6350 تا 6500 دلار است).

در واقع معامله گران معروف و زرنگ روز مانند فیلاکون (Philakone) و کریپتوکو (CryptoChoe) با وجود روند نزولی کلی بازار، بر معاملات در دوره‌‌های کوتاه مدت تمرکز می‌‌کنند که 2-3 درصد افزایش سود دارد – آنها معاملات را بر اساس سبک تجاری شخصی خود و طبع کم ریسک خود انجام می‌‌دهند.

با این حال، برای کریپتوی نوپا، این مساله اغلب می‌‌تواند یک بازی خطرناک باشد، چرا که به طور کلی دوره‌‌های تثبیت سخت و سریع از بین می‌‌روند و یا خورد می‌‌شوند، که بسیاری از موقعیت‌‌های مناسب و نامناسب را در ابهام رها می‌‌کنند.

اگر شما یک ریسک کننده هستید و در بازی با کوین‌‌های مورد علاقه خود، بدون اینکه ابتدا ارزیابی جهت بیت کوین‌‌ و اصولی که بر بازار تاثیر می‌‌گذارد را در نظر بگیرید "همه”کوین‌‌هایتان را بازی می‌‌دهید، این مساله درست است

همیشه بهتر است منتظر تایید در تغییر مسیر یا روند باشید تا خطر گیر کردن در آنسوی حصار‌‌ها را کاهش دهید.

نمودار هفتگی

اغلب معامله کنندگان بی تجربه، پس از یک حرکت بزرگ در سرمایه گذاری‌‌های خود در طولانی مدت، کار دیگری انجام نمی‌‌دهند، چرا که اعتقاد دارند که قیمت‌‌ها بالا خواهد رفت. با این حال، بسیار مهم است که شما قبل از تصمیم به انجام یک ورود یا خروج منطقی، به روند کلی بازار توجه کنید.

همانطور که در نمودار هفتگی می‌‌بینیم ، شکاف از اواسط دسامبر شورع می‌‌شود و بازار ارزهای رمزنگاری شده را به سمت تخریب و نابودی می‌‌برد و یک فاجعه 9 ماهه را به ارمغان می‌‌آورد.

این انتخاب اغلب منجر به سرمایه داری لجبازانه تفکر سرمایه گذاری هادل "HODL” می‌‌شود، در نتیجه معامله گران بر اساس اعتقاد خود مبنی بر این که قیمت به سطح خریداری شده خود برمی‌‌گردد، از فروش دارایی‌‌های خود خودداری می‌‌کنند تا بتوانند در نهایت به طور کامل از بازار خارج شوند.

اما این انتظار برای بازیابی و بازگشت قیمت‌‌ها ممکن است سال‌‌ها طول بکشد و بعضی از آنها اکثریت نقدینگی شخصی خود را در کریپتو سرمایه گذاری کرده‌‌اند، که شرایط را کاملا وخیم جلوه می‌‌دهد.

این احتما وجود دارد که اکقر معامله‌‌کنندگانی که در پایان سال 2017 دیده شده‌‌اند، بر اساس همان استراتژی و سطوح قیمت مشخص در حال تلاش برای ترک بازارهستند، با این امید که هیچ زیان و ضرری را متحمل نشوند، اما باز برای راهکار هادل، اعتبار و لیاقت وجود دارد.

در صورتی که بلاک‌‌فولیو (Blockfolio) خود را هر ساعت از روز بررسی نمی‌‌کنید.

اگر شما بیت کوین‌‌ را در قیمت 10،000 دلار خریدید چرا قیمت امروز برایتان مهم است؟ این البته بستگی به اشتیاق ریسک شما، اعتماد به دارایی و اینکه آیا شما خوشحال هستید که یک سال دیگر در شرایط نزولی و با "معامله بی احتیاط” خود در که در کریپتو قفل شده، را در انتظار بگذرانید.

که ما را به سمت آخرین استراتژی می‌‌برد که معامله گران جدید استفاده از آن را فراموش می‌‌کنند؛ که خطر در معرض بازار قرارگرفتن را کاهش می‌‌دهد.

این کار به سادگی و با محدودکردن کل مبلغ کوین‌‌هایی که در هر دوره / مقطع خریداری می‌‌کنید و تنوع کوین‌‌هایی که تصمیم می‌‌گیرید در کیسه‌‌های خود ذخیره کنید، انجام می‌‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، در اغلب موارد معامله‌‌گران جدید تصمیم می‌‌گیرند "همه” سرمایه خود را در کریپتو مورد علاقه خود وارد کنند، که درواقع تنها دستاورد این کار افزایش سطح تماس و تاثیر پذیری شما از نوسانات و تغییرات بازار است.

بنابراین بی گدار به آب نزنید، وگرنه ضرر خواهید کرد.

از طرفی توجه داشته باشید که اطلاعات غلط زیادی در این رابطه وجود دارد، همانطور که آنتونی پمپیلانو (Anthony Pompilano) اشاره کرد که با انتشار یک توئیت، تمایلات احساسی غلط را در برابر اطلاعات غلط شرح داد، و باعث ایجاد فعالیت شدید در توئیتر خود شد و بسیاری را گمراه کرد. این آزمایش نشان داد که انتشار اطلاعات غلط به طور کلی با برنامه‌‌های فرصت طلبانه مرتبط است، بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید (do-your-own-research) (DYOR). 

نتیجه

با خرید چندین دارایی مختلف و در قیمت‌‌های مختلف، تاثیرپذیری از بازار و خطرات را کاهش دهید

یک استراتژی واضح را تعریف کنید و عادت سرمایه گذاری "HODLING” در بلند مدت را ترک کنید، حتی اگر به دسته‌‌بندی دارایی اعتقاد کامل داشته باشید، این روند را به طور پیوسته انجام ندهید. پس نسبت به آن آگاه باشید.

دوره‌‌های تثبیت در بهترین حالت و بدون سیگنال ورودی و خروجی، سطحی است، بنابراین بهتر است تا پایان گذار از این دوران صبر کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری فینمگ ، تاریخ انتشار : 17 آبان 1397 ، کدخبر: -www.finmag.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین