پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۵۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: کارت های هوشمند، ارتقاء امنیت تراکنش های بانکی است.
شعارسال: ناصر حکیمی با بیان اینکه لازم نیست که تمام کارت های مغناطیسی به هوشمند تبدیل شود گفت: پرداخت با موبایل همراه و کارت بانکی هوشمند با امنیت بیشتری خواهد بود.

حکیمی با بیان اینکه سیستم پرداخت با کارت هوشمند از 98 قابل استفاده است، افزود: اگر کارت های بانکی هوشمند شود پرداخت آفلاین نیز میسر است و در صورت لزوم در انتظار ارسال قرار می گیرند.

او گفت: صاحب کارت هوشمند می تواند مدیریت خطر (ریسک) کند. تراکنش های ریز را می‌توان در مجموع با یک رمز بانکی به بانک ارسال کرد و کاهش مبلغ از حساب اصلی کم می شود. او افزود: هنوز امکان استفاده از گوش های همراه بعنوان کیف پول امکان پذیر نیست. برخی از گوشی های تلفن همراه از سوی سازنده تلفن استفاده از تلفن همراه بجای کارت هوشمند اجازه داده نشده است.

راههای برداشت مستقیم از حساب بانکی

حکیمی با اشاره به چگونگی برداشت مستقیم از حساب بانکی گفت: برخی از پرداخت های بانکی دوره ای روزانه یا ماهیانه و یا در یک موعد مقرری است. می توان از طریق ثبت درخواست در داخل بانک به بانک مورد نظر اجازه داد بعد از یک اطلاع رسانی کوتاه از طریق بانک و تائید شما قبوض دوره ای مانند قبض موبایل پرداخت شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه در 18 بانک کشور سیستم برداشت مستقیم عملیاتی شده است، گفت: در شرکت هایی مانند استارت آپ ها بسیار کاربرد دارد.

به تکنولوژی بلاک چین اعتماد کنیم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی به دیگر مزایای بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: در سیستم بانکی توسعه یافته الکترونیکی امکان دبه کردن و جابجایی تراکنش های بانکی غیرممکن است بنابر این می توان به سیستم تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) اعتماد کرد.

ناصر حکیمی افزود: بلاک چین(بلوک زنجیره) یک نوع سیستم ثبت اطلاعات دیجیتالی است و با ثبت دفتر سنتی بسیار متفاوت است.

او گفت: اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

حکیمی افزود: بیت کوین اولین کاربرد از فناوری بلاک چین است. اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است.

او با بیان اینکه بلاک چین یک ابزار است، گفت: هویت طرف معامله با بیت کوین مشخص و قابل اعتماد نیست.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک دیگر مهمان برنامه درباره کارت های الکترونیک گفت: کارت هایی که امروز کاربرد دارد و استفاده می شود کارت های مغناطیسی است که استانداردهای لازم را ندارد بنابراین نیاز به تراشه هوشمند دارد. بانک مرکزی سعی دارد بخشی از کارت ها به سمت هوشمند سازی پیش برود و این کار در یک فرایند تدریجی و مدت دار انجام خواهد شد.

علی دیواندری گفت: کارت های هوشمند استانداردهای ایمنی بیشتری دارد و در موبایل (mobil payment ) از درجه ایمنی بیشتری برخوردار خواهد بود.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک گفت: در سیستم های پرداخت ایران یکی از کشورهای خوب منطقه است. در حال حاضر استاندارد سازی و ارتقای روندهای نوظهور مد نظر است تا از استاندارد های روز دنیا عقب نمانیم.

او گفت: دربسیاری از موارد خدمات پرداخت به صورت آنلاین انجام می شود که در خیلی از کشورها هنوز این امکان وجود ندارد.

علی دیواندری گفت: از نظر سیستم های پرداخت، ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست اما نباید به این حد اکتفا کنیم.

کارتهای بانکی هوشمند می شوند

او گفت: برای اینکه تراکنش ها باید امن تر شود کارت های بانکی هوشمند سازی می شود.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک گفت: موضوع برداشت مستقیم امکانی است که در دنیا وجود داشته و ما نیز می توانستیم این کار را انجام دهیم.

دیواندری افزود: اقتصاد ما به بانکداری الکترونیک احتیاج دارد بنابراین باید سازوکارها فراهم شود. الکترونیکی شدن به استارتاپ ها و تولید نیز کمک خواهد کرد.

یکی از مزیت های الکترونیکی شدن و هوشمند شدن کارت ها جایگزین ضمانت ها در قالب چک است که اثر بیشتر در حوزه تجارت و اقتصاد ملی است.

کارت های اعتباری به فرد امکان پرداخت می دهد که نیمه دوم ماه که اکثر افراد حقوق بگیر مشکل پرداخت دارند، مشکلی تا پایان ماه نداشته باشند و درواقع یک نوع تضمین از طریق سیستم برای فرد ایجاد می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1397 ، کدخبر: 1227159 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
ینی دیگه یه کارمند نمی تونه رمزامون رو بفرسته رو نت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین