پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کاخ سفید درصدد است که در سالگرد خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های جدیدی بر فروش نفت ایران وضع کند.
شعار سال :  یک منبع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در اردیبهشت، برنامه جدیدی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در بخش اقتصادی تدارک دیده است. تحریم‌های جدید واشنگتن در حالی اعمال می‌شوند که آمریکا در ۱۸ اردیبهشت سال گذشته از برنامه جامع اقدام مشترک خارج‌شده بود.

این منبع مطلع افزود که کاخ سفید همزمان قصد دارد که به طرف‌های تجاری با ایران اعلام کند که نباید مراودات مالی – تجاری با تهران را ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال حاضر بر یافتن راه‌های جدید به‌منظور فشار بیشتر بر ایران متمرکزشده است که ایجاد محدودیت مضاعف بر صادرات نفت کشورمان یکی از این گزینه‌هاست.

این وزارتخانه که حکم اتاق جنگ اقتصادی علیه کشورمان را دارد، به‌احتمال‌زیاد دوره معافیت کشورهای خریدار نفت ایران را تمدید نمی‌کند. ترکیه، ایتالیا، تایوان، یونان، کره جنوبی، چین، ژاپن و هند کشورهایی هستند که همچنان مشتری نفت مرغوب ایران هستند و واشنگتن قصد دارد از طریق عدم تمدید معافیت خرید نفت از سوی تایوان، یونان و ایتالیا، لیست مشتری‌های ایران را کوتاه‌تر کند.

این در حالی است که تهدیدات آمریکا برای کلید زدن تحریم‌های جدید ایران، قیمت این کالای راهبردی را به بالاترین میزان خود در سال جاری میلادی رسانده است.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:13فروردین 1398،کد خبر:6883475،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین