پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کره جنوبی شروع کرده به امتحان نفت فوق سبک آمریکا که توسط شرکت انرژی آنادارکو به عنوان جایگزین نفت خام ایران فروخته می شود. کره منتظر نظر واشنگتن در مورد ادامه خرید نفت ایران است .

شعار سال: کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی ایران است و یکی از هشت وارد کننده ای بود که بعد از وضع دوباره تحریم ها علیه ایران، برای ادامه خرید نفت این کشور معافیت گرفت .
انتظار می رود واشنگتن این معافیت ها را در ماه مه کاهش دهد که باعث مختل شدن عرضه میعانات گازی، یک نفت خام فوق سبک توسط ایران می‌شود. کره جنوبی از این نفت در صنعت بزرگ پالایشگاهی و شیمیایی خود استفاده می کند .
به نظر می رسد نفت سبک وست تگزاس جایگزینی احتمالی برای نفت ایران است چون وقتی پالایش می‌شود مقادیر قابل توجهی محصول نفتای پالایش شده می دهد که برای تولیدمواد پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر نفت خام سبک وست تگزاس در بخش غربی حوزه پرمین در تگزاس تولید می شود .
جان کریستیانسن، سخنگوی آنادارکو تایید کرد که این شرکت نفت سبک وست تگزاس را صادر می‌کند و گفت که مقدار این صادرات در آینده افزایش می‌یابد ولی تایید نکرد که کره جنوبی در حال آزمایش این درجه نفت خام است .
اس کی انرژی، پالایشگاه برتر کره جنوبی و هیوندای اویل بنک، کوچکترین پالایشگاه این کشور در حال مطالعه عیار این نفت خام و آزمایش نمونه ها هستند .
یک منبع آگاه گفت :« این نفت می‌تواند جایگزین نفت سبک ایران باشد ولی باید کیفیت آن را دوباره چک کنیم» .
علاقه کره جنوبی به نفت سبک تگزاس از آنجا ایجاد شد که رکورد تولید نفت آمریکا و صادرات آن به دولت ترامپ اجازه داد از انرژی به عنوان یک اهرم فشار در سیاست خارجی استفاده کند. بزرگترین تلاش آمریکا تحریم ها علیه صنعت نفت ایران و ونزوئلا بوده است .
سئول در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت هاست و اعلام کرده جایگزین های کمی برای میعانات گازی ایران دارد. کره جنوبی احتمالا مجبور است واردات فعلی خود را از ایران بین پنج تا 20 درصد کاهش دهد .
کره جنوبی که یک متحد سیاسی آمریکاست، نمی‌خواهد روابطش با واشنگتن را به خطر بیندازد. در مذاکرات هفته گذشته با مقامات دولت آمریکا، کره جنوبی خواستار حداکثر انعطاف پذیری با تاکید بر اهمیت نفت سبک ایران برای صنعت پتروشیمی خود شد .
واشنگتن سعی دارد صادرات نفت ایران را به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برساند، یعنی کمتر از دو و نیم میلیون بشکه در روزی که درماه مه گذشته صادر شد.

شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد این کشور حدود 176237 بشکه در روز نفت خام ایران را در ژانویه تا فوریه وارد کرد که 38.5 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته کمتر بود .
طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، میانگین صادرات نفت خام این کشور به کره جنوبی حدود 256000 بشکه در روز در 2018 بود ولی واردات در فوریه به 443 هزار بشکه در روز افزایش یافت .
کره جنوبی انواع دیگری از نفت خام سبک آمریکا را می خرد ولی اس کی انرژی و هیوندای اویل بنک اخیرا محموله‌های نفتی از ایگل فورد تگزاس را کاهش دادند چون ناخالصی‌هایی در نفت پیدا کرده بودند .
نفت سبک وست تگزاس را باید تا حد زیادی با سایر درجات نفت مخلوط کرد تا قابل فروش در کاشینگ اوکلاهاما در معاملات آتی آمریکا باشد .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 15 فروردین 98، کد مطلب: 933636: www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
یعنی نفت ایران جایگزین داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین