پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که به جز کارهایی که دولت و مسئولان انجام می‌دهند مردم هم نباید یکدیگر را فراموش کنند؛ امروز صحبت از قاچاق دام می‌شود خب این کار بسیار به معیشت آسیب می‌زند این که عده‌ای فقط به فکر جیب خودشان هستند، ناراحت کننده است.

شعارسال:یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که به جز کارهایی که دولت و مسئولان انجام می‌دهند مردم هم نباید یکدیگر را فراموش کنند؛ امروز صحبت از قاچاق دام می‌شود خب این کار بسیار به معیشت آسیب می‌زند این که عده‌ای فقط به فکر جیب خودشان هستند، ناراحت کننده است.

پروانه سلحشوری، درباره عملکرد یکسال گذشته مجلس شورای اسلامی و اینکه نمایندگان در خانه چه قوانینی را به تصویب رسانده‌اند که علاوه بر مهم بودن می‌تواند تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد، بیان کرد: مجلس در سالی که گذشت قوانین متعددی را به تصویب رساند که برخی از آن‌ها پرچالش و بحث برانگیز بودند که حاشیه آن نه تنها در صحن بلکه به جامعه کشانده شد و باعث گفت‌وگو میان اقشار مختلف مردم شد.

بررسی لایحه جامعه انتخابات مهم‌ترین کار مجلس دهم محسوب می‌شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه جامعه انتخابات در بهارستان گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین قوانینی که مجلس شورای اسلامی علیرغم مخالفانی که داشت به تصویب رساند، طرح استانی شدن انتخابات بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بیش از ۲۰ سال است که این طرح را پیگیری می‌کند و به دنبال تصویب آن است که اگر ان‌شاالله به تائید شورای نگهبان برسد و تمامی مراحل را طی کند علاوه بر اینکه یکی از برجسته‌ترین قانون‌هایی می‌شود که در ادوار مجلس به تصویب رسیده است، مهم‌ترین کار مجلس دهم نیز خواهد بود.

منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تصویب رساندن قانون انتخابات بسیار بسیار مهم است، اظهار داشت:‌ نهایی شدن قانون انتخابات در دستور کار نمایندگان است و کلای ملت به جد پیگیر آن هستند تا اجرایی شود.

وی ادامه داد: قانون مهم دیگری کهبه تصویب رسید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است، به شورای نگهبان هم ارسال شده و منتظر هستیم که این شورا نظر نهایی خود را اعلام کند. این قانون از نظر فعالان حقوق کودکان بسیار ارزشمند است و می‌تواند باب‌های بسیاری را در حمایت از کودکان بگشاید.

سلحشوریتاکید کرد: با وجود آن که به مجلس دهم بسیار خورده می‌گیرند که فعالیت زیادی نداشته است اما باید بگویم این مجلس کارهایی کرده که مجالس قبلی نه تنها انجام نداده‌اند بلکه اگر موردی هم بوده است از کنار آن گذشته‌اند.

مجلس دهم نسبت به مجلس‌های دیگر پیگیرتر، فعال‌تر و پویا‌تر بوده است

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همین طرح استانی شدن انتخابات می‌دانید چند دوره رفت و برگشت و یا لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس نهم به طور کامل مسکوت ماند، تصویب همین دو قانون نشان می‌دهد که مجلس دهم چه کار بزرگی انجام داده است.

وی افزود: طرح‌ها و لوایح دیگری در مجلس به ثمر رسید که از مناظر خاصی در نوع خودشان بسیار مهم بودند و آینده نشان خواهد داد که چه تاثیری بر روی کشور خواهد گذاشت. قانونی مانند اینکه میراث فرهنگی و گردشگری تنها یک سازمان نباشد و به وزارت خانه تبدیل شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود این که شورای نگهبان این قانون را رد کرده اما مجلس هنوز از آن عبور نکرده؛ باز اینجا هم مشخص می‌شود این مجلس نسبت به مجلس‌های دیگر پیگیرتر، فعال‌تر و پویا‌تر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایرادانی که شورای نگهبان گرفته را مجلس باید هرچه زودتر حل کند تا ما بتوانیم گام مهمی در راستای تقویت میراث فرهنگی و گردشگری برداریم.

عملکرد مجلس درقبال وزرا قابل قبول بود

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیران، حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان و برگزاری جلسات رأی اعتماد،‌ بیان کرد: مجلس علاوه بر قانون‌گذاری وظیفه ذاتی دیگر هم دارد که می‌توان گفت تا حدودی به خوبی به آن عمل کرده است، شما مشاهده کردید که در برخورد با وزرا چگونه عمل کرد و آنان را مورد پرسش قرار داد.

وی ادامه داد: از جمله کارهای مهم دیگر تحقیق و تفحص‌هایی بود که در مجلس کلید زده شد، نمونه‌اش صندوق ذخیره فرهنگیان بود که مجلس به جد دنبال آن است که در این رابطه کاری انجام دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:دلیل اینکه بررسی برخی از قوانین به طول می‌انجامد و به نتیجه رسیدنش گاهی طول می‌کشد این است که طرحی در کمیسیون مربوطه رأی نیاورده است زیرا فرآیند کار در مجلس زمان‌بر است.

دولت از نبود تصمیم‌گیری واحد رنج می‌برد

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه عملکرد دولت در این یکسال چگونه بوده است و آیا توانسته بر مشکلاتی که بسیاری از آن‌ها منشاء خارجی داشته است‌ فائق آید یا خیر،‌ گفت: ابتدا باید بگویم دولت از یک تصمیم‌گیری واحد در درونش رنج می‌برد که همین امر آن را با چالش‌ها و بحران‌های فروانی رو به رو کرده است.

به گفته سلحشوری گفته می‌شود دولت در برخی از موارد اختیار ندارد اما در همان مواردی هم که اختیار دارد باید درست عمل کند.

سلحشوری با بیان اینکه مهم‌ترین چالش پیش روی دولت مسائل اقتصادی و معیشت مردم است، اظهار داشت:یک روز می‌بینید پوشک بچه نداریم، یک روز گوشت گران می‌شود یک روز چیز دیگری نیست این نشان‌دهنده آن است که دولت نتوانسته سیاست‌های درستی را اتخاذ کند تا بتواند مدیریت معقولی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با یک حالت شدید بحرانی مواجه است، تلاش هم می‌کند، اما به نظر می‌رسد تا حدودی موفق نبوده استمعتقدم باید از اقتصادان‌های مطرح کشور که دلسوزانه پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند کمک بگیرد و حداقل حوزه‌هایی که در اختیار دارد را سر و سامان بخشد.

اولین اولویت دولت در سال جدید باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ارز دولتی برای تامین کالاهای مورد نیاز گفت: بیان می‌شود به عده‌ای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی داده‌ایم تا واردات انجام دهیم اما مشاهده می‌کنیم که با ارز بالاتر به مردم فروخته می‌شود خب این جای سوال دارد دیگر!

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم همه حوزه‌ها در دست دولت نیست اما این را هم می‌دانیم که دولت نقش بسزایی دارد آن طور هم نیست که کاملا بی اختیار باشد و نتواند کاری انجام دهد اما تصمیم‌گیری‌های نا‌به‌هنگام و عجولانه و واقعا ناکارآمد باعث شده است نه تنها خودش زیر سوال برود در عین حال کسانی که از آن حمایت کرده‌اند هم زیر سوال بروند.

سلحشوری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اولویت دولت در سال جدید چه باید باشد و چگونه باید اقدام کند تا مشکلاتی که به دلیل وجود تحریم‌ها بر کشور اعمال شده است تاثیری را که تا به امروز داشته،‌ دیگر نداشته باشند، گفت: درحال حاضر شرایط زندگی مردم بسیار سخت است این را شما از اعتراضات اقشار مختلف کشور مانند کارگران،‌ مسلمانان و بازنشستگان می‌توانید فهیمید،اعتقادم بر این است که اولین اولویت دولت در سال جدید باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد.

مشکلات و فشارها حل و فصل نگردد ممکن است به اعتراضات بینجامد

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فشارهای زیادی روی اقشار مختلف مردم است که باید برداشته شود که اگر این مشکلات و فشارها حل و فصل نگردد ممکن است به اعتراضات بی‌انجامد.

وی ادامه داد: متاسفانه کوچکترین اعتراض به بگیر و ببند ختم می‌شود خب این حرکات فشارها را زیاد می‌کند مردم از یک طرف فشارهای معیشتی را تحمل می‌کنند و از سوی دیگر فشارهای اجتماعی را این کارها باعث می‌شود فکر کنند هیچ راه دیگری وجود ندارند و می‌مانند به چه دل خوش کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امید به آینده یکی از مولفه های مهم برای کشور است و مسئولان باید برای ایجاد آن در جامعه تلاش کنند، بیان کرد: باید بتوانیم امید را در دل مردم زنده نگه داریم مخصوصا با شرایط سختی که امروز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که به جز کارهایی که دولت و مسئولان انجام می‌دهند مردم هم نباید یکدیگر را فراموش کنند؛ امروز صحبت از قاچاق دام می‌شود خب این کار بسیار بسیار به معیشت آسیب می‌زند این که عده‌ای فقط به فکر جیب خودشان هستند، ناراحت کننده است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنید‌ام که ماهی به کشورهای خلیج به چند برابر قیمت قاچاق می‌شود این که دیگر دولت نیست، ما مردم خودمان باید به یکدیگر کمک کنیم .

وی در پایان گفت: شرایط امروز سخت است مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی در مضیقه هستند باید دست یکدیگر را بگیریم و کمک کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار15فروردین 98، کدخبر: 738918، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین