پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ناتوی عربی کاذب‌ترین سازوکاری است که در ۳۰ سال اخیر در دنیای عرب شکل‌گرفته و نتیجه آن هم شرم‌آمیزتر از همه این سازوکارهاست.
شعارسال: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رباره برگزاری نشست ائتلاف عرب علیه جمهوری اسلامی ایران و بدون حضور مصر در عربستان، با بیان اینکه هدف غرب تغییر اولویت آرمانی اعراب در دنیای امروز است، اظهار کرد: اما این سیاست تغییر چون کاذب و قهرآمیز است، هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: سیاست غرب برای تغییر در آرمان‌های اعراب این است که تهدید رژیم اشغالگر قدس برای دنیای اسلام و عرب، جای خود را به ایران بدهد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه کشورهای امروز دنیا می‌دانند ایران نه تنها برایشان تهدید نبوده، بلکه در بسیاری از موارد مقابله ایران با صهیونیست‌ها، تروریسم منطقه و ... همسویی‌های جدی و راهبردی برای اعراب با ایران ایجاد کرده، گفت: راهبردهایی که میان ایران و اعراب ایجاد شده هیچ‌گاه تحت تأثیر مناسبات آمریکا، پول عربستان و... تبدیل به دوستی میان آنان نشده است.

فلاحت‌پیشه با تصریح اینکه آمریکا بانی ناتوی عربی است و در این مسیر سه ضربه بزرگ به اعراب زد، گفت: آنان از پایتختی بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی حمایت کردند و بعد سعی داشتند بلندی‌های جولان را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کنند؛ اکنون هم برای جداکردن کرانه باختری زمینه چینی می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ناتوی عربی کاذب‌ترین سازوکاری است که در ۳۰ سال اخیر در دنیای عرب شکل‌گرفته و نتیجه آن شرم‌آمیزتر از همه سازوکارهای گذشته اعم از اسلو، مادرید، شرم‌الشیخ و ... است که همه آنها به‌صورت شرم‌آمیزی شکست خوردند و شکست ناتوی عربی شرم‌آورتر از همه آنهاست.

وی با اشاره به مخالفت مقام‌های مصری با سیاست‌ آمریکا در ایجاد ناتوی عربی علیه ایران تصریح کرد: وزارت امور خارجه راهبرد تنش‌زدایی با دنیای عرب را در دستور کار قرار دهد. اعراب و ایران در مسائلی مانند مقابله با جداسازی سرزمین‌ها و الحاق آن‌ به سرزمین‌های اشغالی، مقابله با تروریسم منطقه‌ای و تحقیری که دنیای عرب اکنون از جانب آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی احساس می‌کنند، راهبردهای خوبی دارند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اختلاف ایران و برخی کشورهای عرب منطقه راهبردی است و نه تاکتیکی، گفت: معتقدم به همان میزان که توان پولی عربستان و مشروعیت سیاسی آمریکا تحلیل می‌رود، ما باید وارد تنش‌زدایی با کشورهای عرب شویم و روی آن کار کنیم. چراکه بخشی از کشورهای حاضر در شورای همکاری خلیج فارس آمادگی تنش‌زدایی با ایران را دارند و ما باید از این موضوع استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کشور عراق اکنون تنش‌زدایی با دنیای عرب را به‌عنوان یک راهبرد تعریف کرده؛ چراکه خوب می‌داند تنش‌های زیر خاکستر همواره در خاک عراق خودش را نشان می‌دهند؛ لذا معتقدم در این شرایط وزارت خارجه باید راهکار تنش‌زدایی با اعراب را در دستور کار قرار دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 375057 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
اساسا مگر شکل گرفته الان که کاذب یا غیر کاذب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین