پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
ارتفاع آب در برخی مناطق شهر آق‌قلا از جمله شهرک ایثار، کل‌آباد و غیره به یک متر رسیده و به‌رغم تلاش همه نیروها هنوز جلوی ورود سیلاب به شهر گرفته نشده است.

شعارسال:سیلاب گرگان‌رود با دبی 210 مترمکعب بر ثانیه عصر دیروز سبب شکسته شدن بخش‌هایی از سیل‌بند بالادست روستای یلمه خندان شد.

تلاش مسئولان اجرایی، سپاه و ارتش و گروه‌های جهادی و مردمی برای مهار سیلاب و جلوگیری از ورود آن به شهر چندان میسر نبود و از حدود ساعت 4 صبح امروز برخی از مناطق شهر آق‌قلا دچار آب‌گرفتگی است.

به‌گفته امانگلدی ضمیر، فرماندار این شهرستان اکنون 30 درصد شهر آق‌قلا و برخی از روستاها دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

بنابر مشاهدات خبرنگار ما سطح آب در برخی از مناطق مانند شهرک ایثار، کل‌آباد، عیدگاه، حکیم‌آباد و غیره در حال بالاآمدن است تا جایی که ارتفاع آب در برخی مناطق به یک متر هم رسیده است.

سیلاب روستاهای سقریلقی، سلاق یلقی و میرزاعلی یلقی را هم فراگرفته و وارد منازل مردم شده است.

در حال حاضر به‌موازات سد کیسه‌ای یلمه خندان که دچار شکستگی شده، سیل‌بند دیگری در حال احداث است تا بتواند بخشی از سیلاب را کنترل کند و مانع ورود آب بیشتر به شهر شود.

نیروهای سپاه، ارتش، دستگاه‌های اجرایی و امدادی، هلال احمر و غیره از روز گذشته در منطقه مستقر شده‌اند و مشغول کمک‌رسانی هستند.

با توجه به ماندابی 25روزه آب در برخی مناطق شهر آق‌قلا، ساختمان‌ها سست و ناایمن شده‌اند و طبق گفته صادق‌علی مقدم، مدیرکل دفتر فنی استانداری اگر این مناطق تحت تنش دینامیکی قرار بگیرند، اتفاقات اسفباری رخ خواهند داد.

با این حال بسیاری از مردم این مناطق به مکان‌های امن انتقال داده‌ شده‌اند. طبق گفته‌های مسئولان بیش از یک‌هزار و 100 نفر در 11 اردوگاه اسکان اضطراری پیدا کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار7 اردبیهشت98 ، کدخبر: 1998381،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین