پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
مدتی بعد از حادثه دلخراش آتش‌سوزی شاهکار معماری گوتیک پاریس، خبرگزاری فرانسه گزارشی را به شاهکاری از معماری بیزانسی اختصاص داد که منبع الهام کلیسای نوتردام پاریس بوده است.

شعارسال: مدتی بعد از حادثه دلخراش آتش‌سوزی شاهکار معماری گوتیک پاریس، خبرگزاری فرانسه گزارشی را به شاهکاری از معماری بیزانسی اختصاص داد که منبع الهام کلیسای نوتردام پاریس بوده است.

بقایای کلیسا جامعی مربوط به قرن پنجم میلادی در قلب یکی از شهرهای متروکه سوریه دیده می‌شود که فقط با یک نگاه ساده می‌توان به شباهت آن به شاهکارهای معماری سده‌های میانی از رمانسک تا گوتیک فرانسوی پی برد.

در ۵۰ کیلومتری حلب در شهر کوچک قلب لوزه، بقایای کلیسای جامع قلب لوزه قرار دارد. کلیسایی که زمانی ورودی طاقی بزرگی با دو برج دوقلو موازی داشته است. سازه‌ای معماری که خبرنگار خبرگزاری فرانسه بلافاصله بعد از آتش‌سوزی نوتردام به آنجا رفت و از این کلیسای قدیمی واقع در خاورمیانه که الهام‌بخش نوتردام و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی سده‌های میانی اروپا است گزارش گرفت.

اعتقاد بر این است که کلیسا قلب لوزه بهترین نمونه از معماری بیزانسی در سوریه باشد. دایانا دارک، کارشناس فرهنگ خاورمیانه در گفت‌وگو با ای‌اف‌پی می‌گوید که این کلیسای جامع، اولین نمونه شناخته‌شده با دو برج دوقلو و طاق مرکزی است که بعدها در سبک معماری رمانسک از آن استفاده شد و سپس در سبک گوتیک به تکامل رسید و اثری چون نوتردام از آن خلق شد.

کلیسا قلب لوزه در شمال‌غربی سوریه نزدیک مرز ترکیه است که همراه با کلیساها و ویرانه‌های تاریخی دیگری که در دهکده‌های شمال سوریه قرار دارند و در سال‌های اخیر به صحنه غم‌انگیز جنگ تبدیل شده‌اند از سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو وارد شده است.



















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری اسکان نیوز ،تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1398،کدخبر: 19239،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین