پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۰۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: در حال حاضر نکاچوب تعطیل شده است. البته کارگران به‌طور کامل دستمزدهایشان را دریافت کرده و معوقه‌ای ندارند. اما آنچه که مورد اعتراضشان است دغدغه‌های معیشتی ناشی از تعطیلی محل کارشان است. آنها اضطراب آینده شغلی‌شان را دارند.

شعار سال: نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران) پیرامون مشکلات این روزهای شرکت نکاچوب (واقع در شهرستان میان‌دورود به مرکزیت سورک) گفت: سابقا این شرکت یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی در استان مازندران بوده و نزدیک به ۲۰۰۰ کارگر داشته است. از مهم‌ترین فعالیت‌های تولیدی این واحد، تولید مبل و صندلی و نئوپان و استخراج چوب از جنگل بوده است.

وی با یادآوری این نکته که شورای اسلامی کار نکاچوب یکی از قوی‌ترین‌ها در استان مازندران بوده، اظهار داشت: نکاچوب سابقا زیر نظر سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بود. به خاطر بدهی‌هایی که بر دوش دولت بود، طی فرآیند خصوصی‌سازی، این شرکت به بانک ملی واگذار شد. در حال حاضر هم، تعداد نیروهایش در حدود ۶۵۰-۷۰۰ نفر است.

دریابیگی اظهار داشت: در حال حاضر، کارگران این شرکت اعتراضاتی دارند که شامل موضوع عدم امنیت شغلی و معیشتی، موقتی بودن قراردادهای کارشان و مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اجرای قانون تنفس جنگل‌ها که موجب محدود شدن فعالیت این شرکت شد، یادآور شد: به‌رغم واگذاری به بخش خصوصی، دستمزد حدود ۵۰۰ نفر از کارگران از سوی سازمان جنگل‌ها -به واسطه قراردادهایی که مدیریت این شرکت با سازمان جنگل‌ها منعقد می‌کرد- پرداخت می‌شد اما با اتمام قرارداد در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، این سازمان با این استدلال که دیگر قادر نیست دستمزد این افراد را پرداخت کند، دیگر حاضر به تمدید قرارداد نشده و این مساله موجب اعتراض به‌حق کارگران شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نکاچوب تعطیل شده، تصریح کرد: کارگران به‌طور کامل دستمزدهایشان را دریافت کرده و معوقه‌ای ندارند. آنچه که مورد اعتراض‌ آنها است دغدغه‌ها و نگرانی‌های معیشتی ناشی از تعطیلی محل کارشان است. آنها اضطراب آینده شغلی‌شان را دارند.

دریابیگی اشاره کرد: غرض از تعطیل نمودن نکاچوب، بهره‌برداری از آن زمین‌ها برای اهدافی غیرتولیدی است. می‌خواهند کارگران را از کار بیکار کرده و در زمین‌های به‌جای مانده از شرکت، برج‌سازی و ویلاسازی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در پایان، تاکید کرد: حرف ما این است که مقامات کشور در آستانه هفته کارگر می‌بایستی توجه ویژه‌ای به مساله خصوصی‌سازی بکنند. این موضوع در دیدار کارگران با رهبری نیز مطرح و مورد انتقاد ایشان قرار گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 7 اردیبهشت 98، کد مطلب: 755298: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین