پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
رئیس دانشگاه منابع طبیعی گفت: سد‌سازی و آبخیزداری به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی مدیریت آب باشد.
شعار سال : در خصوص بحث آبخیزداری و اهمیت آن گفت: آبخیزداری و آبخوان‌داری در همه دنیا انجام می‌شود و از زمان ریزش باران بر روی زمین می‌توان به وسیله آبخیزداری آن را مدیریت کرد.
وی افزود: اما موضوع اینجاست که در کشور برای مدیریت آب از سدسازی استفاده می‌شود و به آبخیزداری توجه زیادی نمی‌شود.
رئیس دانشگاه منابع طبیعی تصریح‌کرد: دلیل آنکه آبخیزداری مغفول مانده‌ است آن است که سدسازی نمود ظاهری بیشتری دارد و می‌توان از آن بهره سیاسی برد و با وجود آنکه هزینه بسیار بیشتری نسبت به آبخیزداری دارد می‌توان از آن بهره‌برداری سیاسی کرد.
عضو انجمن جنگلبانی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث آبخیزداری مردم محلی نیز می‌توانند کمک کنند، در حالی که سد‌سازی نیاز به تجهیزات و سازه دارد و نمی‌توان در آن مشارکت داشت.
وی با تأکید بر اینکه سد‌سازی می‌تواند در برخی از موارد مفید باشد و نمی‌توان به طور کلی آن را نفی کرد، ادامه‌ داد: اما نه سد‌سازی و نه آبخیزداری به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی مدیریت آب باشد.
کیادلیری خاطر‌نشان کرد: با آبخیزداری می‌توان مسیر آب را مدیریت کرد و با سد نیز می‌توان آن را ذخیره کرد. در واقع باید گفت برای مدیریت آب باید ترکیب سد و آبخیزداری مورد توجه قرار‌ گیرد.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:11 اردیبهشت 1398،کدخبر:377807،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
سد سازی غیر اصولی خودش از علل کم ابی های اخیر هم بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین