پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شد
شعارسال:معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شد.

خلیل آقایی روز سه‌شنبه با حضور در شهرستان تویسرکان به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه وجود پوشش گیاهی موجب جلوگیری از سرعت آب، نشت آب و حفظ خاک می‌شود، گفت: ازنظر علمی تنها راه جلوگیری از بروز سیلاب و فرسایش خاک تقویت و گسترش پوشش گیاهی در مناطق مختلف کشور است که امروز این مهم در دستور کار قرارگرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی حفظ و افزایش پوشش گیاهی را ازجمله وظایف اصلی جنگل‌داری و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: متأسفانه با توجه به خشک‌سالی‌های دهه‌های اخیر کشور در بحث کشاورزی و پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شاهد مشکلات جدی هستیم.

وی تغییرات اقلیمی و فعالیت‌های انسانی را از عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی برشمرد و اظهار کرد: آبخیزداری، تنها راه گرفتن سرعت آب، جلوگیری از خسارت سیل و ورود رسوبات به پایین‌دست است.

آقایی با تأکید بر اینکه خاک ارزشمند است و یک سرمایه محسوب می‌شود، گفت: همه تلاش ما حفظ این سرمایه با ایجاد پوشش گیاهی است لذا مردم نیز باید در تحقق هرچه بهتر این مهم یاریگر ما باشند.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این مهم، گفت: اقدامات برای عملیات آبخیزداری در دست اجرا است.

نقش‌آفرینی پوشش گیاهی در برخی مناطق در راستای کاهش آثار سیلاب‌های فرودین ماه

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نقش‌آفرینی پوشش گیاهی در برخی مناطق در راستای کاهش آثار سیلاب‌های فرودین ماه، گفت: خوشبختانه طی اقداماتی که همکاران ما در راستای اجرای وظایف خود انجام دادند در سیل اخیر در مناطقی که پوشش گیاهی مناسب بود خسارات کم و در مناطقی حتی به صفر رسیده بود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در سال جاری مبنی بر تقویت پوشش گیاهی، گفت: با توجه به نظر مساعد ایشان در این خصوص امسال هم ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این مهم اختصاص داده‌شده است.

آقایی با اشاره به اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیزداری سازه‌ای و مکانیکی در قالب پروژه‌های آبخیزداری، مباحث بیولوژیکی و مدیریتی، گفت: مردم جنگلبان و بهترین حافظ مراتع هستند.

وی با اشاره به اعتبار ۲۰ میلیاردی حوزه آبخیزداری همدان در سال گذشته، گفت: امیدواریم در سال جاری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان همدان قرار دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره این شهرستان خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه کار کشور در دستور کار است.

وی با اشاره به ارزش نهایی خاک حاصلخیز، پوشش گیاهی را راه مهم حفاظت از خاک برشمرد و گفت: تنها با کمک و همراهی مردم می‌توانیم عرصه ۱۳۵ میلیون هکتاری منابع ملی کشور را حفظ و حراست کنیم.

آقایی همچنین به اقدامات صورت گرفته در استان همدان و شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: شهرستان ملایر برای ما مهم است و یک یا دو حوزه برای اجرای عملیات آبخیزداری مطالعه شده و آماده اجرا است.

وی بر لزوم فعال شدن نهالستان ملایر در سال جاری تأکید کرد و افزود: تولید یک‌میلیون نهال در این نهالستان ظرفیت بسیار بالایی است و علاوه بر ملایر و استان همدان باید استان‌های هم‌جوار را نیز تغذیه کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ 11اردیبهشت 98، کدخبر: 4604922،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
طرح های ابخیزداری خداروشکر کمبود آب نداریم دیگه خداروشکر کمبود آب تا چندسال آینده شامل حال ما نمیشه بیایید یه فکری برای ذخیره آب کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین