پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
مجلس گام نهایی را برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری برداشت و با رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در صحن علنی مجلس فصل تازه‌ای از فعالیت در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آغاز می‌شود.

شعارسال: مجلس معتقد است با تولد وزارتخانه میراث‌فرهنگی و گردشگری نظارت مجلس بر فعالیت‌های این وزارتخانه جدی‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و نمایندگان می‌توانند با مشاهده ایرادات و مشکلات وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری را بازخواست و در صورت نیاز رای عدم اعتماد بدهند.

تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بارها مطرح شد اما تا همین سال گذشته به نتیجه نرسیده بود که سرانجام سال گذشته طرح تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تصویب نمایندگان مجلس رسید و اکنون نیز با تامین نظر شورای نگهبان گام نهایی مجلس برای تشکیل این وزارتخانه هفته آینده برداشته می‌شود.

شورای نگهبان پیشتر دو ایراد به مصوبه مجلس گرفته بود که یک ایراد آن مرتبط با رعایت شرع از سوی گردشگران خارجی و ایراد دیگر به اصل ۷۵ قانون اساسی بازمی‌گشت که تحمیل بار مالی به دولت را ممنوع می‌کرد.

نمایندگان مجلس تا پایان سال گذشته در جلسات مشترک با شورای نگهبان تلاش کردند تا این شورا را متقاعد کنند که تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بار مالی برای دولت ندارد که این تلاش‌ها نتیجه داد و ایراد شرعی شورای نگهبان به وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیز با توضیحات و تلاش نمایندگان مجلس برطرف شد.

هنوز مشخص نیست رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کدام جلسه هفته آینده مجلس و بدون نوبت در دستور کار هیات رییسه مجلس قرار می‌گیرد. اما آن‌چه حتمی است، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس هفته آینده آخرین گام برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مجلس برداشته می‌شود و پس از آن شورای نگهبان رای مثبت خود را به تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه اعلام می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19235: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین