پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از موافقت این کمیسیون با تشکیل وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و گفت: نظارت‌پذیری و تخصیص بودجه بیشتر از مزایای تشکیل این وزارتخانه است.

شعارسال: ولی داداشی، نظریه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری را نظریه‌ای کارشناسی،‌ درست و صریح خواند و اظهار داشت: نظارت‌پذیری و تخصیص بودجه بیشتر از مزایای تشکیل این وزارتخانه است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حمایت همه نمایندگان مجلس و سایر ارکان نظام از تشکیل وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: با این اقدام،‌ امکان نظارت بیشتر مجلس بر عملکرد سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری میسر می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری را سازمانی عریض و طویل دانست و تصریح کرد:‌ با توجه به قدمت بسیار زیاد تاریخی و فرهنگی کشورمان و وجود آثار باستانی و میراث عظیم به جای مانده از دوران کهن، تشکیل وزارت میراث فرهنگی تصمیم درستی است.

داداشی‌ تخصیص بودجه و اعتبارات بیشتر به حوزه میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری را از کارکردهای تشکیل این وزارتخانه جدید اعلام کرد و گفت: مجلس با تشکیل وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری می‌تواند نظارت مستمرتر و بهینه‌تری بر عملکرد این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان نظارت درست مجلس بر فعالیت سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی است قرار دادن این سازمان در قالب یک وزارتخانه به تحقق نقش مجلس کمک شایانی می‌کند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری در گذشته نیز مطرح شده بود اظهار داشت: این نظریه به دلایلی تاکنون عملیاتی نشده و مسکوت باقی مانده بود اما کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر ضرورت تشکیل این وزارتخانه تأکید داشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس تشکیل یک وزارتخانه جدید را به‌هیچ عنوان مغایر با مساله کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه‌ها ندانست و تصریح کرد:‌ به عقیده بنده و با توجه به اهمیت و حساسیت کاری حوزه میراث فرهنگی، تشکیل وزارتخانه آن در آینده‌‌ اثرات بسیار مثبتی را در کشور به بار می‌آورد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیلان شهر ، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1398 ، کدخبر: 9666: www.gilanshahr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین