شعار سال: رئیس خانه ميراثداران جوان پرتيکان گفت: در عصر جدید ارتباطات بینالمللی ایران در حوزه صادرات صنایع دستی ضعیف است.
مریم محمدشریفیدارانی درباره میزان صادرات صنایع دستی به خارج از کشور اظهار کرد: دلیل صادرات کم صنایع دستی ایرانی به خارج از کشور می تواند کم بودن ارتباطاتمان عنوان کرد.
وی افزود: در عصر جدید ارتباطاتمان کم است و باید در این رابطه بازاریابی بیشتری شود و تا زمانی که برای کارمان توضیح ندهیم که مناطق ارزشمند و صنایع دستی گوهربار داریم قطعاً هیچ کسی نه آن منطقه را میشناسد و نه از آن صنایع دستی اطلاع پیدا میکند.
رئیس خانه ميراثداران جوان پرتيکان ادامه داد: بنابراین برای هر کاری باید بازاریابی آن صورت بگیرد تا بازاری برای کار پیدا کند.
محمدشریفیدارانی درباره صنایع دستی چینی به داخل و پر شدن بازار از آن گفت: مشخصاً صنایع دستی در کل کشور پیشینه خود را به همراه دارد و البته درست است که با صنایع دستی کشور چین نمیتوان رقابت کرد، ولی اگر بازار صنایع دستی این دو کشور را کنار هم بگذارند نماد، قدمت و ایده صنایع دستی ایرانی بیشتر مشخص است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398، کدخبر: 375916 ، www.ana.ir