پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع‌دستی تهران با بیان اینکه مشکلات متفاوتی دست به‌دست هم داده‌اند تا بازار صنایع‌دستی در شرایط رکود قرار گیرد گفت: این در حالی است که صنایع‌دستی حسن‌هایی بسیاری در صادرات دارد.

شعار سال: سیدمحمد عبداللهی با بیان مطالب فوقالذکر افزود: از مهمترین این حسن ها نخست اینکه صنایع دستی تاریخ انقضا ندارد. از مد نمی‌افتد و روز‌به‌روز گران‌تر می‌شود؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد.

عبداللهی ادامه داد: علیرغم این ویژگی ها متاسفانه امنیت سرمایه این افراد به‌دلیل نبود آمارها کافی نیست از سوی دیگر، ایران برای صنایع‌دستی خود برند‌سازی نکرده است. به این معنا که با مراجعه به یک مغازه ممکن است دو کالای شبیه به هم اما با نرخ‌های متفاوت ‌بینیم. مغازه‌دار مزیت‌های کالای گران‌تر را برای مشتری می‌گوید؛ اما چرا باید این گفته‌ها را باور کرد؟ بنابراین باید مرجعی برای برند‌سازی وجود داشته باشد که هر کالایی را بررسی کند و برای این کار باید مشخص شود که کالاها استاندارد‌های لازم را داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع‌دستی تاکید کرد: صنایع‌دستی در جهان استانداردهایی دارند، اما ما در ایران چنین استاندارد‌هایی را نداریم. وقتی کالایی کاربردی می‌شود باید استاندارد کشور هدف را داشته باشد. به‌عنوان نمونه، برای صادرات سفال به اروپا باید لعاب آن مشخص باشد. استاندارد بهداشت و محیط‌ زیست داشته باشد تا در آن سرب نباشد.

عبداللهی با اشاره به نقش رسانه ها در برندسازی صنایع دستی گفت: امروز سفال‌هایی تولید می‌شود که با رنگ ماشین رنگ می‌شود. این‌ها برند‌سازی و استاندارد‌سازی نشده‌اند. در برند‌سازی صنایع‌دستی به کمک رسانه‌ها نیاز داریم. رسانه‌ها از یک سود باید ایرادهای ما مسئولان را بگیرند و نقد کنند و از سوی دیگر در برند‌سازی و فرهنگ‌سازی کمک کنند.

او تصریح کرد: صدا‌وسیما و شهرداری در بحث فرهنگ‌سازی برای استفاده از صنایع‌دستی باید فعال‌تر شوند. لازم است که در دکور‌های صدا‌وسیما از صنایع‌دستی ایرانی استفاده شود و ما امیدواریم تمامی این امور اجرایی شود تا کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی رونق‌ گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اتاق نفت تهران ، تاریخ 28 فروردین 98، کد مطلب: 17015: www.otaghasnaftehran.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین