پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
معاون صنایع‌دستی استان تهران معتقد است: بسیاری از فروشندگان صنایع دستی، مایل به دریافت نشان ملی «اعتماد» نیستند چراکه این نشان مانع افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت‌ها می‌شود.

شعار سال: شهرام مریخی، معاون صنایع دستی استان تهران در پاسخ به این پرسش که چه نظارتی بر فروشگاه‌های صنایع‌دستی خیابان ویلا، به عنوان مهم‌ترین مرکز فروش صنایع دستی در تهران وجود دارد گفت: ما می‌خواستیم به فروشگاه‌های صنایع دستی در تهران، نشان ملی اعتماد بدهیم تا با این کار هم قیمت‌ها کنترل شود و هم کالاهای غیر ایرانی به فروش نرسد اما تاکنون از این طرح استقبال چندانی نشده است.

معاون صنایع‌دستی استان تهران با اشاره به این‌که فروشگاه‌های صنایع دستی، زیرنظر اتحادیه و بخش خصوصی هستند گفت: ما در ارتباط با اعطای نشان ملی اعتماد به فروشگاه‌های صنایع دستی با رئیس اتحادیه صحبت کردیم اما بسیاری فروشندگان، مایل به دریافت این نشان نیستند چون در آن صورت نه می‌توانند صنایع‌دستی چینی و هندی داشته باشند و نه می‌توانند ۴۰۰ درصد به قیمت هر یک از محصولات خود اضافه کنند.

مریخی یکی از مزایای اعطای نشان ملی «اعتماد» را معرفی هر فروشگاه به بخش گردشگری دانست و افزود: هرکدام از فروشگاه‌ها که نشان ملی اعتماد دریافت کنند از طریق معاونت صنایع دستی به بخش گردشگری معرفی می‌شوند تا راهنمایان گردشگری، تورهای خود را برای خرید به آنجا ببرند. همچنین اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی خرید انبوه صنایع‌دستی داشته باشند، این فروشگاه‌ها در اولویت هستند.

او در پاسخ به این‌که معاونت صنایع دستی با گردشگری چه تعاملی برقرار کرده و برای گسترش صنایع دستی چه کرده است گفت: ما به طور شفاهی با معاونت گردشگری صحبت کرده‌ایم اما چیزی به صورت مکتوب درنیامده است. از سوی دیگر خود معاونت گردشگری باید نطارتی بر تورها و میزان پورسانتی که راهنمایان گردشگری از مسافران خارجی برای خرید صنایع دستی دریافت می‌کنند داشته باشند. ما نمی‌توانیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم؛ رستم است و یک اسلحه!

مریخی در پاسخ به این‌که وضعیت حق کپی رایت صنایع دستی چه شد، بیان کرد: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد، طرح‌ها را ثبت می‌کند و اگر طرح ثبت شده‌ای کپی شود، صاحب اصلی طرح می‌تواند به لحاظ قانونی شکایت کند؛ البته هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 خرداد 95 ، کد مطلب: 3684929 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین