پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
در دیدار مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تومیسلاو پننیچ، وزیر اقتصاد و دارکو هروت وزیر کارآفرینی و صنایع دستی کشور کرواسی بر توسعه همکاری های گردشگری بین دو کشور و انتقال تجربیات در این حوزه تاکید شد.

شعارسال: به نقل از میراث آریا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با دو وزیر کشور کرواسی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: با توجه به عزم و اراده ای که بین روسای جمهور دو کشور وجود دارد و همچنین ظرفیت‌های موجود در هر دو کشور، زمینه توسعه روابط در همه بخش ها بین ایران و کرواسی فراهم است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور، اضافه کرد: زمینه توسعه همکاری در زمینه صنعت، کشاورزی، گردشگری و IT بین کرواسی و ایران وجود دارد.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اهداف ایران برای جلب و جذب گردشگران محسوب می شود، یادآور شد: از دو سال پیش، اشتیاق گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر به ایران افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی های سازمانهای بین المللی مرتبط با گردشگری، با توجه به ظرفیتها و جاذبه های گردشگری، فرهنگی-تاریخی، طبیعی، زیارتی و مذهبی ایران، کشور ما در سالهای 2018 تا 2016، جزء 5 مقصد اصلی گردشگری در دنیا خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با اعلام این خبر که پروازهای چارتر بین ایران و کرواسی افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: با افزایش پروازهای چارتر، تبادل گردشگر میان دو کشور ایران و کرواسی افزایش می یابد و این امر در توسعه روابط نقش بسزایی خواهد داشت.

سلطانی فر با بیان اینکه استفاده از تمامی ظرفیتها و جاذبه های موجود در داخل کشور برای دستیابی به اهداف مورد نظر در بخش گردشگری مورد توجه جدی قرار دارد، یادآور شد: با توجه به وجود قانون حمایت از سرمایه گذاری های خارجی، جایگاه بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و سرمایه گذاران کشور کرواسی نیز می توانند از این فرصت برای حضور در بازار ایران استفاده کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاريخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395، کد خبر: 106094، www. ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین