پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، روند کاهش ارزش سهام در بورس های جهان شدت گرفت و بورس های بزرگ اروپا کاهش حدود 10 درصدی را تجربه کردند.

شعار سال: روز جمعه در اولین ساعات اعلام رای مثبت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا اکثر بورس های اروپا و جهان کاهش شدید ارزش شاخص های سهام را تجربه کرد. بازار سهام لندن بیش از 7 درصد سقوط کرد ارزش سهام بانک های انگلستان نیز در حدود 30 درصد کاهش یافت.

رویترز نیز گزارش داد: ارزش شاخص سهام «اف تی اس ای» (FTSE) در لندن 6 درصد، سهام «دکس» (DAX) آلمان و «کک» (CAC) فرانسه به ترتیب 7.5 و 9 درصد و ارزش شاخص های سهام در بورس های ایتالیا و اسپانیا نیز بیش از 11 درصد کاهش یافت .
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن و قیمت نفت خام برنت دریای شمال به دنبال کاهش شدید ارزش پوند، متاثر از رای مردم انگلیس به برگزیت، در اوایل معاملات روز جمعه سقوط کردند. ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود صبح روز جمعه با کاهش 8 درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 500 واحد کاهش ، به 5 هزار 837 واحد رسید.
در دیگر نقاط جهان نیز بازارهای سرمایه با کاهش ارزش سهام رو به رو شدند. بلافاصله پس از رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، صبح روز جمعه ارزش سهام در بازار بورس کراچی به عنوان قلب اقتصادی و تجاری پاکستان، دو درصد سقوط کرد.
بازارهای شرق آسیا نیز از این موضوع به شدت تاثیر پذیرفتند و صبح روزجمعه بازار جنوب شرق و شرق آسیا از جمله مالزی، سنگاپور، نیوزیلند و استرالیا با تکان های جدی رو به رو شدند.
در بازار سهام نیوزیلند ، 50 شاخص برتر «ان.زد.ایکس» با کاهش 2.3 درصدی، 154 امتیاز خود را از دست داد و به شش هزار و 668 واحد رسید که این میزان در سه ماه گذشته بی سابقه است. ارزش هر اونس طلا نیز با افزایش شش درصدی به یک دلار و 330 سنت نیوزیلند رسید. همچنین تا ظهر جمعه به وقت محلی سنگاپور هر پوند انگلیس 9.2 درصد از ارزش خود را مقابل دلار سنگاپور از دست داد. هر یورو نیز در مقابل دلار سنگاپور 1.6 درصد از ارزش خود را دست داد و به 1.499 دلار سنگاپور رسید.
بر اساس گزارش رویترز ، چنین ضربه سهمگینی به اطمینان سرمایه گذارها و بازارهای سرمایه می تواند از اقدام برنامه ریزی شده بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ سود در سال جاری جلوگیری کند و حتی موج جدیدی از سیاست گذاری های اضطراری از سوی بانک های مرکزی را در پی داشته باشد.
در همین حال نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد آن از سال 1985 تا کنون رسید. ارزش برابری یورو در برابر دلار نیز 3.2 درصد کاهش یافت.
مردم انگلستان در همه پرسی روز پنجشنبه با 51.9 درصد رای موافق در برابر 48.1 درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. در مجموع 72 درصد واجدان شرایط حق رای در همه پرسی انگلیس شرکت کردند که بالاترین میزان مشارکت از انتخابات عمومی سال 1992 تا کنون بود.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1395، کد مطلب: 82124669 (5405162):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین