پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۶۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: با حذف قیمت‌های مسکن از روی سایت‌ها بازار مسکن رنگ آرامش را به خود دید.
شعارسال: ایرج رهبر، نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد، گفت: قیمت‌گذاری که از سوی دلالان و سوداگران در این سایت‌ها انجام می‌شد از نظر روانی برای بسیاری از متقاضیان مشکل‌ساز شده بود و همین امر باعث کاهش چشم‌گیر معاملات مسکن طی یکسال گذشته شده بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قیمت‌های بارگذاری شده در سایت ها کاذب و حبابی بود، اظهار کرد: این قیمت‌ها باعث می‌شد که بسیاری از مالکان چشم و هم چشمی کنند و قیمت‌های واقعی خود را اعلام نکنند و سعی کرده با قیمت های کاذب و کارشناسی نشده؛ ملک خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: حذف قیمت از روی این سایت‌ها باعث شده جو آرامی بر بازار مسکن حاکم شود و دست بسیاری از دلالان و سوداگران از بازار مسکن کوتاه شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود به ماه رمضان میزان معاملات مسکن کاهش می‌یابد، گفت: راکد بودن بازار مسکن دلیلی بر افزایش قیمت نیست چراکه بسیاری از خریداران و متقاضیان مسکن در ایام ماه رمضان تغییر مکان و جابه‌جایی خود را انجام نمی‌دهند.

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال، قیمت‌ها در بازار مسکن تغییری نکند. در صورتی که سایر حوزه‌های اقتصادی از جمله طلا، ارز و حامل‌های انرژی دچار نوسانات قیمتی شوند، بازار مسکن هم دچار نوسانات قیمتی شدیدی خواهد شد.

رهبر در پایان تأکید کرد: دولت باید اقدامات لازم را برای افزایش میزان عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد، چرا که هم اکنون بازار مسکن نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است و تا زمانی که میزان تولید مسکن افزایش نیابد؛ قیمت‌ها به سمت ثبات هدایت نمی‌شود و دولت باید نقدینگی‌های موجود در بازار را به سمت ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این حوزه هدایت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 6923652 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
در فضای مجازی شاید اما در دنیای واقعیت بعید میدونم این اتفاق افتاده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین