پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
بغزیان گفت: مشکل اصلی، نارسایی در مرکز فرماندهی و مغز متفکر نهادهای نظارتی است. در واقع سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی کنترل بازار و قیمت‌گذاری باید بقیه نهادها را پای کار بیاورد که اگر این گونه باشد دستگاه قضایی هم در برخورد با متخلفان، قاطعانه خواهد بود.

شعارسال: دکتر آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه و اقتصاددان در خصوص نابسامانی قیمت‌ها گفت: مشکل اصلی، نارسایی در مرکز فرماندهی و مغز متفکر نهادهای نظارتی است. در واقع سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی کنترل بازار و قیمت‌گذاری باید بقیه نهادها را پای کار بیاورد که اگر این گونه باشد دستگاه قضایی هم در برخورد با متخلفان، قاطعانه خواهد بود.

بغزیان افزود: سازمان حمایت یا نمی‌خواهد یا اعتقادی به کنترل و نظارت بر بازار ندارد. شاید هم از تفکر آزادسازی قیمت‌ها و عدم مداخله در بازار که خواست دولت تدبیر است تبعیت می‌کند و وظیفه ذاتی خودرا فراموش کرده‌است.

وی تصریح کرد: تشدید مقطعی برخوردهای تعزیراتی در ایامی مانند یک ماه پایان سال یا ماه رمضان، دردی از مردم دوا نمی‌کند و لازم است بدون اعلام عمومی در تمام روزهای سال بازارها رصد شوند. وی با اشاره به عدم بازدارندگی برخوردها با تخلفات و مماشات زیاد با آن‌ها افزود: در بهمن و اسفند ماه سال گذشته وزرای صنعت و کشاورزی بارها به مجلس فراخوانده شدند، اما جلساتشان نتیجه‌بخش نبود، زیرا مسئولان در جایگاه خود پاسخگو نیستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی ، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2118687: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین