پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: 2 تا 4 ماه زمان لازم است تا در صنعت هسته‌ای به نقطه قبل از اجرای برجام بازگردیم.

شعارسال: محمودرضا آقامیری رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در برنامه «یه روز تازه» که روز (21 اردیبهشت ساعت 6/30 دقیقه صبح) از شبکه 5 سیما پخش شد، درباره مدت زمان لازم برای بازگشت به صنعت هسته‌ای گفت: در بخش غنی‌سازی طبیعتاً اگر بخواهیم بازگردیم مشکل زیادی نخواهیم داشت، عمده غنی‌سازی ما با سانتریفیوژهای نسل اول انجام می‌شده که یکسری از این سانتریفیوژها خارج شده و مشکل این است؛ اما در هر صورت می‌توانیم بگوییم که دو ماهه می‌توان به غنای بالا رسید؛ حتی در حجم کم می‌توانیم غنای بالا را در زمان یک هفته هم ایجاد کنیم اما اگر بخواهیم سطح غنی‌سازی بالا برود چند ماه زمان لازم است و باید به سمت نسل‌های بالاتر سانتریفیوژ برویم.

وی افزود: در بحث چرخه سوخت مشکلی نداریم و به راحتی می‌توانیم آن را فعال کنیم.

آقامیری با بیان اینکه ما یک نکته مثبت در کشور داریم و آن هم نیروی انسانی فنی ما است، اظهار داشت: ما مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم اما امکان بازگشت کوتاه مدت مثلا در راکتور آب سنگین اراک وجود ندارد و باید طراحی جدید انجام شود.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: به طور کلی می‌توانم بگویم در چرخه سوخت مشکل کمی داریم و در طراحی راکتور آب سنگین اراک مقداری زمان صرف می‌شود اما به طور کلی زمان زیادی لازم نداریم تا بخواهیم دوباره به صنعت هسته‌ای بازگردیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری آفتاب، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1398 ، کدخبر: 589132: www.aftabnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین