پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا از جایگاه و منزلت ژئوپلیتیکی ایران به‌خاطر مرکزیت کشورمان در جهان اسلام، موقعیت ژئواکونومیک و امنیت رژیم صهیونیستی واهمه دارد.
شعارسال: حسین متفکر اظهار کرد: آمریکایی‌ها علاقه‌مند نیستند که ایران جایگاه و منزلت ژئوپلیتیکی خودش را پیدا کند و علت اصلی آن به هسته و مرکزیت ایران در جهان اسلام، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و ویژگی‌های ژئواکونومیکی ایران در حوزه‌های نفت و گار باز می‌گردد.

وی ادامه داد: امروز دامنه عمق استراتژیک ایران تا مدیترانه گسترش یافته است و چون آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را مانع موفقیت‌های نامشروع منطقه‌ای خود می‌داند تصمیم به تقویت حضور نظامی از طریق نیروهای مسلح مستقل و یا از طریق ایجاد گروهک‌های تروریستی گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در همه نقاط مختلف منطقه، ایران مقابل آمریکا قرار گرفته است و آمریکا هم تصمیم به تقابل با ایران دارد و گاهی اوقات حاصل جمع این تقابل غیر صفر بوده و گاهی اوقات هم به صفر متمایل شده است.

متفکر با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تمام ساختارها و نهادهای بین‌المللی سوءاستفاده کردند، گفت: امروز هم این کشور با سوءاستفاده از نظام مالی جهانی در حال تحمیل فشار و جنگ اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر این نکته که هرگز جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند در صورت وقوع جنگ سخت و جنگ نامتقارن ضرباتی که در منطقه متحمل می‌شود، قطعاً شکست برای غربی‌ها در پی خواهد داشت و حتی اگر تعدادی از نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه کشته شوند، خود مردم این کشور تحت تأثیر شرایط روانی، رهبرانشان را برکنار خواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اروپایی‌ها به‌خاطر طرح‌ مارشال و عضویتشان در ناتو وام‌دار و تحت فرماندهی آمریکا هستند، گفت: اندیشه اروپا این است که آمریکا کدخدای جهان است و تنها کشوری که گاهی مقابل آمریکا از خود استقلال نشان می‌داد، فرانسه بود که این کشور هم دیگر نمی‌تواند با مثلث انگلستان، آلمان و فرانسه اروپا را خوب مدیرت کند لذا دیگر توان ایستادگی مقابل آمریکا را ندارد و منافع اقتصادی آن‌ها هم به‌گونه‌ای است که اقتضا نمی‌کند مقابل آمریکا بایستند و نباید خیلی به راه‌حل‌های اروپا برای حفظ برجام خوشبین بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 380674 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
همه از قدرت ایران ترس و واهمه دارن و دارن با اون مقابله میکنن11
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین