پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
تحقیقات حاکی از آن است که وجود ماده‌ای در زنجبیل باعث می‌شود که زنجبیل 1000 برابر بهتر از شیمی درمانی اثر کند.

شعارسال: مصرف زنجبیل نوعی درمان گیاهی بسیار موثر برای درمان و مهار بسیاری از بیماری‌ها از جمله تهوع، حالت تهوع، مشکلات روده و کاهش اشتها محسوب می‌شود. علاوه بر این، تحقیقی جدید نشان داده است که زنجبیل می‌تواند 1000 برابر بهتر از شیمی درمانی عمل کند. در شیمی درمانی، علاوه بر سلول‌های سرطانی سلول‌های دیگر نیز کشته می‌شوند. در حالی که زنجبیل تنها سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

طی تحیقی که در دانشگاه جورجیا انجام شد، نشان داده شد که عصاره زنجبیل می‌تواند اندازه تومور پروستات را تا 56 درصد در موش‌ها کاهش دهد. علاوه بر این، مشاهده شده است که زنجبیل تورم را کاهش می‌دهد و سبب افزایش آنتی‌اکسیدان‌های افزایش‌دهنده طول عمر می‌شود.

ماده‌ای به نام Shogaol-6 در زنجبیل وجود دارد که می‌تواند در درمان سرطان بسیار موثر باشد و حتی بهتر از درمان‌های دارویی برای مهار سرطان و همچنین شیمی درمانی عمل ‌کند. گاهی اوقات، سلول‌های مادر یا همان سلول‌های بنیادین سرطانی دلیل بوجود آمدن طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها هستند.

این سلول‌های مادر مسئول بوجود آوردن سلول‌های دیگری هستند که سبب ساخت تومور و توده در بدن افراد می‌شود. این سلول‌های سرطانی می‌توانند خود را بازسازی و تکثیر کنند و بیشتر آن‌ها در مقابل درمان‌های دارویی و شیمی درمانی مقاوم هستند. در حالی که زنجبیل به علت داشتن Shogaol-6 ممکن است بتواند بسیاری از آن‌ها را نابود کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27اسفند1394 ، کدخبر: 5538785: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین