پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
در خرداد 97 آذری جهرمی در بازدید از این منطقه از فرماندار طالقان می خواهد تا مشکلات حوزه ی ارتباطی را به این وزارتخانه اطلاع رسانی کند. فرماندار این منطقه نیز در تیرماه پس از رصد مشکلات موجود نامه ای را به وزیر ارتباطات می زند و در آن با برشمردن ده روستایی که در این منطقه درگیر مشکل ارتباطی هستند خواستار رسیدگی و حل مشکلات می شود.

شعارسال: دسترسی خوب و بدون مشکل مردم به خدمات ارتباطی در همه جای دنیا مرسوم است و باید به آن اهتمام جدی ورزید. بخاطر همه ی آنچه که در سالهای قبل وجود داشته بسیاری از روستاهای کشور از داشتن این امکانات محروم بودند و حالا وزارت ارتباطات در چهارچوب عمل به وظایف سازمانی خود اقدام به نصب امکانات ارتباطی مخابرات در روستاهای مختلف کشور کرده است اقدامی که اگرچه برای عده ای جای پرسش و ابهام ایجاد کرده اما برای کسانی که از این خدمات برخوردار شدند خوشحالی به بار آورده است. یکی از تبیینهای مهم اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد زیر ساختی که بتوان در آن به توسعه و رونق تولید کمک کرد. بدون شک یکی از ثمرات راه اندازی امکانات این چنینی در روستاها می تواند راه افتادن کسب و کارهای بومی با استفاده از ظرفیتهای ارتباطی باشد. بخش بزرگی از پتانسیلهای روستایی به خاطر فقر امکانات و عدم دسترسی به ارتباطات ، پنهان مانده و اصلا در مورد آنها چیز زیای شنیده نمی شود. در اختیار قرار دادن امکانات مناسب به این روستاها می تواند به عنوان عاملی برای پیشرفت آنها از طریق اطلاع رسانی باشد.

مفهوم انقلاب خاموش که در دنیا به واسطه ی رشد تکنولوژی و فناوری از آن یاد می شود به موضوعاتی مانند همین اشاره دارد. گسترش جامعه ی اطلاعاتی مهمترین پارامتر جامعه ی جهانی است که آن را باید به سرعت انجام داد تا همه ی اقشار جامعه بتوانند با بهره مندی از آن در مسیر همگامی با کاروان نرم افزاری دنیا باشند. در نیل به این هدف هرگز نباید متغیرهایی مانند جغرافیا و یا خیلی از موارد اینچنینی به عنوان سرعت گیر عمل کنند و باید برای تحقق کامل آن با تمام ظرفیتها تلاش کرد. در کشور ما بخاطر توجه بیش از حد به شهرهای بزرگ و صنعتی بسیاری از روستاها به فراخور حالی که گفته شد از دستیابی به امکانات ارتباطی محروم بودند و حالا که متولی اینکار یعنی وزارت ارتباطات در برآوردن کردن انتظارات مردم تلاش می کند به آن وصله هایی چسبیده می شود که واقعا جای تأمل و نگرانی دارد. جای تأمل از این جهت که چرا باید خدمت رسانی به مناطق روستایی دستخوش بازیهای جناحی شود و جای نگرانی بخاطر این موضوع که چرا عده ای از مدیران ارشد درک درستی از نیازهای جامعه ی امروز و منابع انسانی آن ندارند و آیا این سطح از دانش درباره ی آنها شائبه انگیز نیست که چطور پشت میز خدمت رسانی به صندلی های خود تکیه داده اند؟

آذری جهرمی و تیمش در وزارت ارتباطات تا کنون موفق شدند 35 هزار روستای بالای 20 خانوار را در پوشش ارتباطی قرار دهند و این مسئله نقطه ی عطفی در کارنامه ی خدمت رسانی یک سازمان به مردم است. اما گویا عدم اطلاع رسانی درست در این مورد که با حلقه ی برخی مدیران صدا و سیما ایجاد شده باعث گردیده تا امر بر عده ای مشتبه شود که نصب دکل در طالقان از معدود خدمات وزارت ارتباطات است. با استناد به نامه ی فرمانداری طالقان موضوع روشن تر می شود. در خرداد 97 آذری جهرمی در بازدید از این منطقه از فرماندار طالقان می خواهد تا مشکلات حوزه ی ارتباطی را به این وزارتخانه اطلاع رسانی کند. فرماندار این منطقه نیز در تیرماه پس از رصد مشکلات موجود نامه ای را به وزیر ارتباطات می زند و در آن با برشمردن ده روستایی که در این منطقه درگیر مشکل ارتباطی هستند خواستار رسیدگی و حل مشکلات می شود.

اینکه موضوعی به این روشنی که کاملا قابل استناد است از دید کارگردانان یک کلیپ چند دقیقه ای دور می ماند نه تنها که عجیب نیست بلکه می تواند یادآور مثال ” بار کج به منزل نمی رسد باشد ". البته اینکه صدا و سیما چطور دستاوردهای این وزارتخانه را در برهه های مختلف مورد پوشش قرار نمی دهد اصلا موضوع تازه ای نیست زیرا رو کردن دست صدا و سیما در دستکاری آرای مردم هنوز به کام این رسانه تلخ می آید و نتواسته علیرغم توپهایی که به زمین وزارت ارتباطات ارسال کرده جواب درخوری ارائه کند. این مسئله باعث شده تا شاهد آن باشیم که تنها عده ای از صاحب نظران به دور از حب و بغض راجع به کارکردهای این وزارتخانه نظر دهند در حالیکه دستاوردهای بسیار کمرنگ تر و با تأثیرگذاری پائین تر از این تریبون بارها پخش شده است.

کسانی که امروز در فضاهای مختلف سم پاشی می کنند بخوبی آگاهند که عملکرد مدیران باعث قضاوتهای مثبت و منفی می شود و هیچ چیز دیگری بالای این نتیجه قرار نمی گیرد. به امید روزی که با آستین همت خودمان و به دور از حمایتهای برخی لبخند رضایت را بر صورت مردم بنشانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نبض بازار، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1398 ، کدخبر: 15785: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین