پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
گروه قلیلی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه با سوءاستفاده از تحرکات اخیر دانشگاه تهران، سعی در متشنج کردن فضای دانشگاه دارند.

شعارسال: گروه قلیلی از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه با سوءاستفاده از تحرکات اخیر دانشگاه تهران، سعی در متشنج کردن فضای دانشگاه دارند.

 دانشگاه آزاد کرمانشاه به نظر دانشگاه کوچکی در غرب کشور است که فقط یک تشکل فعال دانشجویی دارد، اما اینگونه هم نیست. حدود سال‌های ۹۳ بود که یکی از دانشجویان ورودی ۹۱ این دانشگاه با فعالیت در اردو‌ها و جمع‌های دانشجویی، بر مسند دبیری یک تشکل تکیه زد. او در سال ۹۳ اقدام به برگزاری اردوی مشهد کرده و با دریافت بودجه یک میلیونی برای هر دانشجو از دانشگاه و شرکت دادن افراد غیر دانشجو در این اردو، اولین تخلف را در پرونده خود ثبت کرد و به همین دلیل، یک ترم تعلیق انضباطی شد.

در سال ۹۵ با افشای جعل اسناد دانشگاه و سو استفاده مالی از دانشجویان، دوباره به کمیته انضباطی رفت و مجدد، تعلیق انضباطی شد. راه اندازی جنبشی به اسم دانشجویان و نشر اکاذیب و تشویش اذهان دانشجویان در این کانال، از دیگر مواردی است که در پرونده این دانشجو به چشم می‌خورد. وی اخیرا همزمان با تجمع تعدادی فعال چپ گرا در دانشگاه تهران و سردادن شعار‌هایی علیه حجاب و قوانین کشور، فعالیت خود را بیشتر کرده و با زیر سوال بردن حجاب تعدادی از دانشجویان عراقی این دانشگاه سعی در ملتهب کردن فضای دانشگاه دارد.

به گفته برخی دانشجویان، این کانال بعد از پوشش لحظه به لحظه از اتفاقات دانشگاه تهران، اقدام به انتشار عکسی از دانشجویان عراقی کرده و خواستار برخورد حراست دانشگاه با آن‌ها شد و همه این‌ها در حالیست که دانشجویان عراقی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد کرمانشاه هستند، بر اساس ضوابط دانشگاه و مانند دیگر دانشجویان در محل دانشگاه تردد می‌کنند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: به نظر این دست از اقدامات توسط برخی افراد خارج از دانشگاه که سابقه سیاسی نه چندان مطلوبی هم دارند، هدایت شده و آن‌ها برای برهم زدن فضای علمی و آرامش روانی دانشجویان، اقدام به تشویش اذهان می‌کنند.

نا گفته نماند که موج سواری این گروه از اتفاقات خلاف قانون دانشگاه تهران، تا جایی بود که با انتشار نامه‌ای به ریاست دانشگاه، سعی در ایجاد فضای تقابل با مجموعه حراست دانشگاه را داشتند. عناوینی، چون امنیتی کردن فضای دانشگاه توسط حراست، جلوگیری از انجام فعالیت‌های دانشجویی و احضار بی دلیل دانشجویان به حراست، از جمله عبارات تنش زای به کار رفته در این نامه بود.

یکی از فعالان دانشجویی این دانشگاه ضمن گلایه از خط دهی برخی احزاب سیاسی و حمایت یکی از معاونت‌های دانشگاه از این گروه ۱۰ نفره می‌گوید: هر از چند گاهی این افراد توسط یک دانشجوی ترم ۱۴ که دارای دو محکومیت در کمیته انضباطی دانشجویان است، هدایت و تحریک می‌شوند و اقدام به تخریب، توهین و حتی استهزا برخی مسئولان دانشگاه مانند مسئول نهاد رهبری، مدیرکل حراست، مسئول تشکل‌های دانشگاه و حتی برخی کارمندان دانشگاه می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: این دانشجویان که تعداد آن‌ها به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد، با جوسازی و اقدامات غیر مسئولانه اعم از تخریب اموال دانشگاه، ورود با خودرو شخصی به دانشگاه، درخواست‌های خلاف قوانین از کارمندان و هم چنین ایجاد درگیری‌های لفظی و صدور بیانیه‌های علیه این افراد، اقدام به متشنج کردن ذهن اساتید، کارمندان و دانشجویان می‌کنند. شعار این افراد عمل به قانون و اخلاق است، اما خود هیچگونه تقیدی به آن ندارند. یکی از تخلفات اخیر آن‌ها شرکت دادن یک شخص غیر دانشجو که اتفاقا برادر هدایت گر اصلی این جریان است، در اردوی دانشجویی اصفهان بود؛ که توسط یکی از معاونت‌های دانشگاه هم مورد تایید قرار گرفته است.


این فعال دانشجو می‌گوید: دانشجویان دانشگاه واحد کرمانشاه از مسئولان می‌خواهند تا هر چه سریعتر سبت به اقدامات انجام شده توسط این افراد واکنش نشان داده و با تغییر در بدنه اجرایی و مدیریتی دانشگاه، از افزایش تنش در فضای دانشگاه و جلوگیری کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت 1398 ، کدخبر:765598 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین