پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا تا کنون 226 طرح و لایحه بر علیه انقلاب اسلامی به تصویب رسانده است تا بتواند در جنگ اقتصادی، مردم و نظام ایران را زمین گیر کند و آنها را پای میز مذاکره بکشاند. میز مذاکره از نظر آمریکایی ها جایی است که نقاط قوت ایران از او ستانده می شود و در عوض آن، هیچ تحویل ایران داده می شود!

شعار سالسوال جدی افکار عمومی امروز این است که مجلس ایران چند طرح موثر برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا در نظر گرفته است؟ باعرض پوزش به جرات می توان گفت: هیچ.

مجلس می توانست و همچنان می تواند دو دسته اقدامات را انجام دهد: اقدامات مقاومتی و اقدامات تهاجمی در خصوص اقدامات تهاجمی به تفصیل در یادداشت زیر بحث کرده بودیم:

چند اقدام مقاومتی که مجلس می تواند در پیش بگیرد تا اقتصاد ایران را در برابر جنگ اقتصادی آمریکا مقاوم کند:

1- ارائه طرح با برنامه زمانبندی مشخص برای حرکت از خام فروشی نفت به سمت افزایش ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی کشور و احداث پتروپالایشگاه های جدید، با این کار امکان تحریم بخش نفت بسیار کم می شود.

2- الزام دولت به فروش نفت در بورس برای مشارکت بخش خصوصی در فروش نفت به خاطر سخت بودن تحریم بخش خصوصی

3- ارائه طرح با برنامه زمانبندی مشخص برای الزام دولت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای جلوگیری از نفوذ اطلاعاتی دشمن

4- ارائه طرح دو فوریتی برای کاهش هزینه های تولید (کاهش مالیات، کاهش سود بانکی، کاهش هزینه های آب، برق، گاز، و ...، کاهش سهم بیمه پرداختی کارفرما، کاهش و حذف عوارض مختلف دریافتی و ...) از یک طرف، و افزایش مالیات دریافتی از فعالیتهای غیر مولد مثل خرید و فروش سکه، دلار، زمین، مسکن، سپرده های بانکی و ... (مالیات بر عایدی سرمایه)

5- با کمک مرکز پژوهشهای مجلس و مراکز دانشگاهی و تشکلهای بخش خصوصی، کلیه قوانین و مقررات مزاحم و مانع تولید احصا و جمع آوری و دریک بازه زمانی محدود با ارائه طرح دو فوریتی نسبت به اصلاح آنها به نفع تولید و تشدید نظارت بر فعالیتهای غیر مولد اقدام شود.

6- الزام دولت به انعقاد پیمانهای پولی دو و چند جانبه با کشورهای همسایه و شرکای تجاری مثل چین و هند.

و دهها طرح دیگر که با فراخوان مجلس، جوانان انقلابی در دانشگاه و حوزه و بخش خصوصی می توانند در اختیار مجلس بگذارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 598 ، تاریخ انتشار 29اردیبهشت 98، کد خبر: 456618، www.598.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین