پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۰۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شد، گفت: مأموریت فرمانداران ‌ارتقای وضعیت تولید است.وی با اشاره به اینکه ستادهای فرماندهی، ستادهای جنگ است، افزود: مراقبت لازم است تا هیچ موردی از واحدهای مشکل‌دار به وضعیت بحرانی تبدیل نشود، تلاش شود که تبدیل واحدهای مشکل‌دار به واحد عادی و نیز تبدیل ابتدایی واحدهای بحرانی به واحدهای مشکل‌دار و در نهایت به واحدهای عادی صورت گیرد.

شعار سال: بابک دین‌پرست شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: مراقبت جدی از واحدهای مشکل‌دار و بحرانی بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه ستادهای فرماندهی، ستادهای جنگ است، افزود: مراقبت لازم است تا هیچ موردی از واحدهای مشکل‌دار به وضعیت بحرانی تبدیل نشود، تلاش شود که تبدیل واحدهای مشکل‌دار به واحد عادی و نیز تبدیل ابتدایی واحدهای بحرانی به واحدهای مشکل‌دار و در نهایت به واحدهای عادی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان زنجان، یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین شوراهای استانی است.

طرح رونق تولید

دین‌پرست با بیان اینکه لازم است به طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی توجه بیشتری عنایت شود، گفت: دولت، طرح رونق تولید و بازسازی را در سال گذشته، با بیش از 30 هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرد و بیش از 37 واحد تولیدی موفق به جذب بیش از 25 هزار میلیارد تومان در ارتباط با طرح رونق تولید و پرداختی مستقیم شدند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان، از جمله استان‌های موفق در این امر است, افزود: 2 هزار و 323 پرونده با مبلغ یک‌هزار و 330 میلیارد تومان پرداخت شده است, 5 واحد تولیدی موفق به جذب 23 میلیارد تومان شده‌اند و در مجموع به 2 هزار و 328 طرح مبلغ یک‌هزار و 353 میلیارد تومان پرداخت شده است.

نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: نرخ بیکاری در سال 97، از بین 37 استان تعداد 15 استان با افزایش نرخ بیکاری و مابقی با کاهش نرخ بیکاری همراه بوده‌اند.

دین‌پرست عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان زنجان 8.5 درصد است که نسبت به میانگین کشوری که 12درصد است، حدود 3.5 واحد درصد کمتر است.

نرخ مشارکت اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه میانگین نرخ مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی در کشور، در سال جاری 41.5 درصد است که 4.0 واحد درصد نسبت به سال پیش، افزایش یافته است, افزود: 18 استان با افزایش نرخ مشارکت و 11 استان با کاهش نرخ مشارکت و 2 استان با وضعیت بدون تغییر مواجه بوده‌اند.

دین‌پرست گفت: استان زنجان از جمله استان‌هایی هست که کنار کاهش نرخ بیکاری با افزایش میزان مشارکت اقتصادی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با طرح اشتغال روستایی و عشایر در استان، از 15 تا 30 اردیبهشت سال جاری، بیش از 8 هزار و 400 میلیارد تومان، ایجاد تعهد و 7 هزار و 450 میلیارد تومان نیز پرداخت شده‌ است, اضافه کرد: 304 میلیارد تومان سهم استان بوده ‌که از این میان 220 میلیارد تومان از آن به استان ابلاغ شده است.

اولویت 20گانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: اولویت‌های حوزه اقتصادی وزارت کشور در سال 98، براساس ابلاغیه گام دوم حضرت‌آقا، پیام نوروزی، ابلاغیه و مصوبات هیئت دولت، در 20 عنوان به تمامی استانداران ابلاغ شد.

وی همچنین گفت: مأموریت معاون اقتصادی این است که در پایان سال 98، عملکرد استانداری‌ها را در حوزه اقتصادی، در این 20 اولویت ارزیابی کند.

دین‌پرست ابراز کرد: اولویت‌ها شامل حل مشکل اقتصادی، فراهم کردن زمینه‌های کسب‌وکار جهت شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی قوانین مزاحم و غیرضروری، شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام و رهاشده است.

مأموریت فرمانداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: مأموریت فرمانداران شامل مراقبت از تعداد واحدهای تولیدی فعال، ارتقای وضعیت تولیدی فعال شهرستان با استفاده از کمترین ظرفیت خود، اعلام اسامی واحدهای راکد جهت احیا شدن، ابلاغ واحدهای تملک‌شده توسط شبکه‌های بانکی، مراقبت در واحدهای مشکل‌دار و بحرانی، تکمیل واحدهایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری به بخش خصوصی است.

وی با اعلام اینکه با کمک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 98 در سطح کشور، یک‌هزار و 297 واحد تولیدی راکد با تعداد 12 هزار و 677 نفر احیا شد, افزود: در استان از محل کارگروه تسهیل، تعداد 13 واحد تولیدی با تعداد 400 نفر احیا شده است که قابل توجه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 1خرداد98، کد خبر: 2016798، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین