پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
تعرفه‌های جدید برق پس از اصلاحات صورت گرفته از امروز اعمال و تعرفه برق مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

شعارسال: تعرفه‌های جدید برق پس از اصلاحات صورت گرفته از امروز اعمال و تعرفه برق مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

 پس از اینکه نمایندگان مجلس افزایش تعرفه برق مشترکان کم مصرف و پرمصرف‌ها از اول خرداد را قانونی ندانسته و به برخی از بندهای آن ایراداتی وارد کرده بودند، هیات وزیران اصلاحاتی را در برخی بندهای آن انجام و مجددا از امروز این تعرفه‌های جدید اعمال می‌شود و تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، از خرداد تا شهریور ۲۳ درصد رشد خواهد داشت.

بنابراین گزارش، هیات وزیران در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و وزارت نیرو برخی از بندهای مصوبه هیات وزیران را اصلاح و اعلام کرد که هر گونه افزایش قیمت برق مشروط بر اینکه از قیمت تمام­ شده در سال مربوط تجاوز نکند.

همچنین در این اصلاحیه مقرر شد صورت حساب­ بهای برق ماه­ های گرم در مناطق گرمسیر (۱)، (۲)، (۳) و (۴) به ترتیب برای مشترکین خانگی با سطح مصرف ماهانه کمتر از (۳۰۰۰)، (۲۰۰۰)، (۱۰۰۰) و (۴۰۰) کیلو وات ساعت اضافه شود.

با این اصلاحیه مشخص شد تا از امروز تعرفه برق مشترکان عادی ۷ درصد و مشترکان پرمصرف از اول خرداد تا شهریور ماه ۱۶ درصد (در مجموع ۲۳ درصد) به شرط اینکه از قیمت تمام شده در سال بالاتر نرود اعمال شود.

همچنین رشد ۷ درصدی تعرفه برق مشترکان کم مصرف نیز از اردیبهشت ماه در حال اعمال شدن است.

بحران برق در سال گذشته، همه بخش­های کشور و به خصوص بخش­های تولیدی را تحت تاثیر قرار داد و به همین دلیل مسئولان وزرات نیرو از همان موقع به فکر پیشگیری بحران در سال آتی افتادند و خروجی آن" برنامه 098 " بود. به گفته متولی ­زاده مدیر عامل توانیر، در این طرح برنامه ­های متنوعی برای گذر از پیک تابستان دیده شده که مهم­ترین آن­ها "اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف" و به میزان 1500 مگاوات است. از دیگر برنامه ­های وزارت نیرو می­توان به تغییر ساعت کار ادارات، تعویض تعویض ۱۰ میلیون لامپ فلورسنت ادارات، سرویس کولرهای آبی به تعداد پنج میلیون عدد و اجباری کردن همکاری دوساعته ایستگاه‌های CNG اشاره کرد.

۴ راهکار ساده برای کاهش مصرف برق

راهکارهای ساده‌ای برای کاهش مصرف برق وجود دارد. اولین راهکار این است که مشترکان می‌توانند در ساعات پیک از دور آهسته کولرهای آبی استفاده کنند و درجه کولرهای گازی را در ساعات پیک در عدد ۲۴ تا ۲۶ درجه قرار دهند.

همچنین مشترکان برق همزمان از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک استفاده نکنند و همچنین زمانی که محیط داخل منزل و یا محیط کار خنک شد، کولر خود را خاموش کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار : 1خرداد 98، کد خبر:13980301000317 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین