پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
رضا اردکانیان با بیان اینکه علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، گفت: 40 سال فرصت داشته‌ایم که وابستگی به نفت را کم کنیم اما نکردیم ، نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند.رضا اردکانیان با اشاره به افزایش تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: تعرفه‌ها 7 درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است.
شعار سال:اردکانیان با بیان اینکه علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، گفت: 40 سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند.

رضا اردکانیان با اشاره به افزایش تعرفه آب و برق  از ابتدای اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: تعرفه‌ها 7 درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است. به این ترتیب که به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش 7 درصدی، به کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند یک پاداش(اشانتیون) داده می‌شود، یعنی به ازای هر متر مکعب آب و هر کیلو وات ساعت برقی که کمتر از الگوی مصرف استفاده کنند مبلغی پرداخت می‌شود و کسانی هم که بالای الگو قرار دارند علاوه بر 7 درصدی که شامل همه می‌شود 16 درصد بیشتر پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: این افزایش نرخ آب بها و قبض برق برای پرمصرف‌ها به این خاطر  است که اگر به آنها فشار وارد شد مصرف را کم کنند. البته تعداد این مشترکین کم است اما اگر 10 درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند عملا 20 تا 30 درصد قیمت قبض‌شان کاهش پیدا می‌کند.

وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه افزایش تعرفه‌ها شروعی برای کم شدن فاصله بین خوش مصرف‌ها و بدمصرفان جامعه باشد، گفت: ما می‌خواهیم در استان‌های گرمسیر هم شرایطی مثل اسکاندیناوی یا قطب شمال داشته باشیم یعنی چند تا کولر گازی روشن باشد، در حالی که دمای آسایش 24 درجه است بعضا داخل ساختمان‌ها درجه حرارت روی 16 یا 17 است. این الگو یعنی وضع مصرف در کشور خراب است.

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.

اردکانیان تاکید کرد: 40 سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم  یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:18خرداد1398،کدخبر: 770554،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
همه از این وابستگی به نفت در عذابیم و متکی به این موضوعیم بدون هیج هدفمندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین