پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
سید موسی خادمی گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع درخواست کرده‌ایم تا یک فروند بالگرد دائمی طی این چند ماه در استان مستقر شود.

شعارسال: خادمی پیش از ظهر روز یکشنبه در جلسه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع استان با تقدیر از کسانی که رتبه نخست را در کنترل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در سال ۹۷ کسب کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به پربارش بودن سال جاری و به‌وجود آمدن مراتع خوب احتمال خطر آتش‌سوزی در جنگل‌های استان بالاست.

او با بیان اینکه در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: سرمایه اصلی استان‌های زاگرس نشین جنگل‌ بوده از این رو وظیفه ملی و نسلی ما حفاظت از این سرمایه است.

خادمی با تاکید بر اینکه موضوع و اطفای حریق باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: نباید تصور کرد که این موضوع فقط وظیفه دولت بوده بلکه اصل کار بر عهده مردم است، این موضوع باید فراگیر شده و در بین مردم حساسیت ایجاد کرده تا احساس مسئولیت کنند.

او با بیان اینکه مردم باید به این باور برسند که جنگل‌ها بزرگترین سرمایه و داشته‌های آنهاست،خاطر نشان کرد: همه ما موظفیم و باید یاد بگیریم که چگونه از آنها حفاظت کنیم و از روش‌های خطرناک مانند آتش زدن باقیمانده زراعت، غفلت گردشگران و... دوری کنیم.

خادمی گفت: در صورتی که عامل آتش‌سوزی عامدانه باشد قابل بخشش نیست، نیروی انتظامی و مراجع قضایی با این موضوع به شدت برخورد خواهند کرد.

او بیان کرد: لازمه اجتماعی کردن و ایجاد حساسیت در بین مردم آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حفاظت از این سرمایه بوده که از طریق نهادهای مردمی، صدا و سیما و رسانه‌ها قابل انجام است.

خادمی یادآورشد: سازمان جنگل‌ها باید با اطلاع رسانی و آموزش نیروها را سازماندهی کنند که در هنگام حادثه نیروهای واکنش سریع در قالب تیم‌های مختلف بتواند به محل اعزام کند.

او با بیان اینکه از سازمان جنگل‌ها و مراتع درخواست کرده‌ایم تا یک فروند بالگرد دائمی طی این چند ماه در استان مستقر شود، افزود: برای کارهای فوری تا قبل از توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان یک میلیارد تومان برای منابع طبیعی و ۲۰۰ میلیون تومان به محیط زیست تخصیص داده خواهد شد.

استاندار لرستان در پایان ابراز امیدواری کردبا همکاری و تلاش همه نهادهای مردمی سازمان های دولتی و غیر دولتی امسال مانند سال قبل شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 5خرداد1398 ، کدخبر: 850920: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
حفاظت محیط زیست در این مبحث باید ورود کنه جنگل های ایران دار معرض شدید نابودی قرار دارن و ما هرکدومون به عنوان یه انسان باید در حفظ محیط زیست و جنگل هامون وجدان داشته باشیم و مراقب باشیم که نابود کامل نشن مثل اینکه در جنگل ها وقتی چادر میزنیم اشغال هامون از قبیل شیشه و بطری ووو جا نذاریم که گرمی هوا باعث آتش سوزی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین