پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
عربستان سعودی رسما از سازمان یونسکو خواسته است تا یکی از دفاتر این سازمان که در دوحه مستقر است، به شهر جده یا منامه منتقل شود.
شعار سال: در ادامه رقابت و تنش میان ریاض و دوحه، سعودی‌ها با متهم کردن قطر به ضعف و کم‌کاری، خواستار انتقال یکی از دفاتر سازمان یونسکو از دوحه به جده یا منامه شدند.

به نوشته روزنامه الاخبار، یک مسئول سازمان یونسکو گفته است که عربستان سعودی به طور رسمی از «ادره آزوله» دبیرکل سازمان یونسکو خواسته است تا «دفتر برنامه‌ریزی تربیتی» از دوحه به شهر جده یا منامه منتقل شود.

طبق گفته وی، مقامات سعودی به دبیرکل یونسکو گفته‌اند که قطر ضعف بالایی در زمینه آموزش و توانمندسازی دارد و برخی برنامه‌ها را نقض و در مقابل گزارش‌های خلاف واقع عرضه کرده است. البته کویت و عمان از انتقال این دفتر از دوحه مخالف هستند.

سعودی‌ها در ادامه خواسته‌هایشان، از «ادره آزوله» خواسته‌اند تا از عضویت عربستان سعودی در شواری اجرایی یونسکو حمایت کند و همچنین شخصیت‌های سعودی را در مناصب عالی دفتر یونسکو به کار بگیرد.

به گفته این منبع داخل یونسکو، «ادره آزوله» با اینکه یهودی است اما از شدیدترین مدافعان نظام آموزشی و تربیتی دینی در عربستان سعودی به شمار می‌رود. او به هنگام انتخابش برای دبیرکلی یونسکو از حمایت کامل لابی سعودی و اسرائیلی بهره‌مند بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 6 خرداد 98، کد مطلب: 13980306000425: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین