پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مسلمانان در روز جهانی قدس برای سی و هفتمین بار در حال پرده برداری و رونمایی از یک مظلومیت 99 ساله هستند.

شعار سال: این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت «روز جهانی قدس» در جمع نمازگزاران روزه دار آخرین جمعه ماه رمضان سال 1437 هجری قمری عنوان کرد.

وی ادامه داد، انقلاب بزرگ اسلامی موجب احیاء روح و جان در کالبد جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین شد و پس از انقلاب روندها معکوس شد؛ رژیم صهیونیستی که در سال 1982 با یک برآورد غلط جنوب لبنان را به اشغال خود در آورد و بزرگترین جنایات تاریخ بشر را در اردوگاه صبرا و شتیلا با قتل عام هزاران فلسطینی کامل کرد این بار با عکس العمل قاطع و به موقع انقلاب اسلامی و تشکیل یک نیروی جدید جهادی به نام حزب الله در لبنان در چمبره اولین و یکی از داغ ترین شکست های تاریخ قرار گرفت.
جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد، ماجراها نشان داد که فصل تسلط صهیونیست ها و آمریکاییها بر جهان اسلام در حال پایان است و آنها متوجه شده اند که باید تغییر جهت و تغییر آهنگ و تغییر سیاست دهند اما آنچه اتفاق افتاد خوشبختانه نشانگر فروزش شعله های فروزانی از امید برای بازیابی هویت و ملیت مجدد فلسطین و محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاسی عالم خواهد شد.
سردار سلامی خاطرنشان کرد، آنچه که امروز اتفاق افتاده است نشان دهنده گردش موازنه قدرت است، انقلاب سنگ فلسطین امروز به انقلاب موشک تبدیل شده است، معماهای امنیتی در مقابل رژیم صهیونیستی نه تنها کاهش نیافته است؛ بلکه هر آنچه که دنیای استعمار و آمریکاییها و اروپاییها تلاش کردند با ایجاد تفرقه های خونین در جهان اسلام و انحراف جهان اسلام از توجه به کانون جنایت و فتنه یعنی رژیم صهیونیستی یک سیاست انحراف آمیز را اتخاذ کنند اما همچنان فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام در مرکز توجهات انقلاب اسلامی قرار دارد.
وی گفت: اولین فرار صهیونیست ها در سال 2000 میلادی در جنوب لبنان اتفاق افتاد که جوانان حزب الله ملحم از انقلاب اسلامی که امروز به افتخار بزرگ جهان اسلام و دنیای عرب و حتی بشریت تبدیل شدند توانستند با حملات پی در پی ارتش به ظاهرشبه افسانه ای تاریخ رژیم صهیونیستی را که به قدرت بلامنازعه ظاهری امپراطوری آمریکا و حمایت های سیاسی متحدان و شرکای مرتجع عرب خود متکی هستند در هم بشکند و این طلیعه دمیدن یک فجر و صبح روشن برای ملت فلسطین و جهان اسلام شد.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: جنگ های 33 روزه، نبردهای 22، 11 و 51 روزه بین حزب الله و نیروهای جهادی فلسطین از یک سو و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر و نتایج خفت بار آن نشان داد که دیگر فضایی برای تنفس امن رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه امروز به فضل الهی ظرفیت امحاء، محو و فروپاشی رژیم ‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، گفت: امروز فقط در لبنان بیش از یکصد هزار موشک قائم آماده پرواز هستند تا هر زمان اراده شود و مصلحت دیده شود و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد با برآوردهای غلط دوباره به تکرار اشتباهات گذشته خود دست بزند، این موشک‌ ها با شلیک سینه فضا را بشکافند و بر قلب رژیم صهیونیستی فرود آیند و مقدمات یک فروپاشی بزرگ را در عصر جدید فراهم آورند.
سردار سلامی توضیح داد، اما ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک کاشته شده در سرزمین لبنان خلاصه نمی شود، در سرزمینی که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است که روزگاری فقط با سنگ فلسطین به مقابله با سربازان جنایت کار این رژیم می پرداختند امروز تمام آن سرزمین تحت اشغال که محل سکونت صهیونیست هاست نقطه تقاطع آتشی است که از کرانه باختری و نوار غزه و شمال فلسطین اشغالی می تواند تمامی این سرزمین از بر صبرا گرفته تا نهاریا، نتانیا، تلاویو و هر نقطه دیگری از فلسطین اشغالی اعم از حیفا را مورد اصابت قرار دهد و این آن ابهام و معمای امنیتی بزرگی است که در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد.
وی گفت: دهها هزار موشک دیگر با قدرت های تخریب دلخواه و دقت های وسیع و بردهای بلند در اقصی نقاط عالم اسلام کاشته شده است و فقط منتظر دستور هستند تا با فشار دادن یک ماشه یک نقطه نحس و سیاه را از جغرافیای سیاسی را برای همیشه محو شود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اما ماجرا به اینجا هم ختم نمی شود امروز متفاوت از گذشته ظرفیت محو و فرو پاشی این رژیم بر روی زمین هم شکل گرفته است، رژیم صهیونیستی فاقد عمق راهبردی دفاعی است؛ رژیمی که در برخی از نقاط فقط 24 یا 14 کیلومتر عرض دارد با یک هجوم از روی زمین کمرش خواهد شکست.
سردار سلامی گفت: امروز در جهان اسلام ظرفیت بازیابی مجدد سرزمین فلسطین از رژیم صهیونیستی فراهم شده است و بار دیگر اگر این رژیم دست به خطا بزنند به احتمال قریب به یقین تمام سرزمین‌ تحت اشغال او توسط مسلمان مجاهدی که آماده حمله هستند و شیرهایی که در کمین نشسته اند اشغال خواهد شد و این واقعیت جدیدا' شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد، اگر رژیم صهیونیستی همانند بخشی از رژیم های مرتجع امروزین حاکم بر بعضی از بلاد اسلامی که شما آنها را می شناسید و من نامشان را خواهم برد بر قدرت نظامی آمریکا تکیه کردند بداند که فصل توانایی آمریکا برای حمایت و بقای رژیم‌ های که منفور هستند خاتمه یافته است که اگر چنین نبود آمریکا باید می ‌توانست از رژیم شاه، از فرعون مصر، از تونس، از لیبی و از دیگران حمایت کند، آمریکا امروز در بحران یک سرگردانی و یک عجز استراتژیک گرفتار است که نمی تواند منافع به اصلاح حیاتی خود را در منطقه جهان اسلام و خلیج فارس حفظ کند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مداخلات آمریکا برای آواره کردن ملت سوریه و شکست دادن نظام سوریه که حلقه محوری مقاومت اسلامی است تاکنون جز شکست برای آمریکا چیزی دیگری به دنبال نداشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با مورد توجه قرار دادن جنایت‌های رژیم آل سعود در یمن گفت: رژیم آل سعود بداند اگرچه مردم بی‌گناه یمن را در ماه مبارک رمضان زیر آوارها دفن می‌کند و با ایجاد توطئه‌ها و فتنه های خونین و تفرقه های خونین در جهان اسلام به آواره سازی ملت ها همانند ملت سوریه و عراق می پردازد باید بداند که نمی‌توان با ظلم در هیچ نقطه ای حکومت کرد. شمارش معکوس فروپاشی نظام هایی که با مدل ظلم و تعدی و تجاوز می خواهند اشتهای سیرناپذیری قدرت طلبی خویش را ارضا کنند خاتمه یافته است.
سردار سلامی به حماسه های اخیر فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در درگیری‌های اخیر با برخی گروهک‌ های اشرار و ضد انقلاب در منطقه شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: من هم به رژیم های یادشده در بالا و هم به مقامات سیاسی مستقر در شمال عراق هشدار می‌دهم که به تعهدات خود پایبند باشند ما هر نقطه‌ای که مبداء شکل گیری یک تهدیدی علیه نظامان باشد بدون هیچ ملاحظه ای ویران خواهیم کرد.
وی تاکید کرد، من به این رژیم های مرتجع هشدار می‌دهم که بازی کودکانه با دم شیر را کنار بگذارید، اینجا ایران است، سرزمین مردانی که هنرشان شکستن استخوان قدرت های بزرگ است، این پیام ما است همه بشنوند و یک واقعیتی است که اگر اراده کنند و هوس کنند می توان آثار ویرانگر آن را به زودی ببینند؛ صبح پیروزی نزدیک است ما تحت هدایت‌های رهبر بزرگمان قله‌های بلند پیشرفت و امنیت و اقتدار و عزت این سرزمین و جهان اسلام را خواهیم پیمود.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است و مسلمان جهان در راهپیمایی سراسری ضمن اعلام برائت و تنفر از رژیم اشغالگر قدس با آرمان جهانی آزادی قدس شریف تجدید میثاق می کنند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11 تیر 1395، کد مطلب: 82132569 (5417203):www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین