پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
بسیاری از ما درباره مومیایی های مصر می دانیم یا حداقل تصاویری از مومیایی ها را دیده ایم. وقتی صحبت از مومیایی ها می شود شما به یاد چه تصویری خواهید افتاد؟ احتمالا تصویری از یک فرعون مومیایی شده، اما در آن زمان حیوانات نیز مومیایی می شده اند.

شعار سال: مومیایی کردن روشی جالب برای حفظ فراعنه مصر بوده و وقتی صحبت از مومیایی می شود نیز بسیار از ما به یاد اهرام ثلاثه و زیبایی بصری این بناهای تاریخی خواهیم افتاد.

جالب است بدانید که سال ها پیش افزون بر انسان ها، حیوانات نیز مومیایی شده اند. برای مثال در مصر، گربه ها نیز مومیایی می شده اند. این موضوع در جریان اکتشافات باستانی و با کشف مومیایی گربه ها مشخص شده است. گربه هایی که اکنون آثار تاریخی محسوب می شوند اما زمانی از ملزومات دفن فراعنه محسوب می شدند.

شاید برای شما سوال باشد که چرا از مومیایی حیوانات، به ویژه گربه ها استفاده می شد؟ نکته مهم این است که مومیایی گربه ها کنار مومیایی فراعنه دفن می شده است.علت این بوده که از یک سو گربه ها در مصر به عنوان حیوانات بسیار مقدس شناخته شده اند که اغلب به عنوان پیشگویانی بزرگ شناخته می شدند و از سوی دیگر گفته می شد که گربه ها می توانند حشرات و حتی مارهای سمی را از بین ببرند.

اکتشافات باستانی جدیدتر نشان می دهد بسیاری از فرعون ها با حیوانات خانگی محبوب خود مومیایی می شده اند. به طور کلی جذابیت های مصر باستان به نظر تمام نشدنی می رسند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 10 خرداد 98، کد مطلب: 49549: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین