پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کارشناسان باستان شناسی با استفاده از سیستم رادار و اسکن درجست و جوی اتاقی مخفی متعلق به ملکه مصری نفری تیتی در مقبره فرعون توت عنخ آمون هستند.

شعارسال: کارشناسان از مدت‌ها پیش فرضیه امکان وجود اتاقی مخفی در مقبره فرعون مصری را مطرح کرده اند و حال درنظر دارند درطول یک هفته به طور کامل مقبره و دیوار‌های آن را اسکن کنند.

کارشناسان امیدوار هستند بتوانند آرامگاه و حتی مومیایی ملکه نفرتیتی را که مادرخوانده فرعون توت است در جریان این پژوهش بیابند و به این ترتیب به بسیاری از سوال‌ها و مجهول‌ها در زمینه سرنوشت مومیایی‌های گمشده پاسخ دهند.

مقبره فرعون توت که ۳۰۰۰ سال پیش بر مصر حکمرانی می‌کرده است در شهر اُقصر در کشور مصر قراردارد و درسال ۱۹۲۲ به وسیله باستان شناس انگلیسی هوارد کارتر و همراهان او کشف شده است.

افسانه‌هایی درباره نفرین این فرعون خطاب به برهم زنندگان آرامش ابدی او و مجازات آنها و مرگ مبهم و اسرار آمیز تعداد زیادی از همراهان کارتر وجود دارد.

این پژوهش با استفاده از رادار جی پی آر (GPR) به وسیله محققان دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا انجام می‌شود و مبنای آن بر پایه فرضیه باستان شناس انگلیسی دکتر نیکلاس ریوز که به وجود اتاق‌هایی مخفی دراین مقبره اعتقاد دارد، وابسته است.

دراین پژوهش ازسه سیستم رادار با فرکانس‌های ۲۰۰ مگا هرتز تا ۲ گیگاهرتز استفاده می‌شود تا آسیبی به نقش‌ها و هیروگلیف‌های(خط نوشته مصر باستان) روی دیوار‌ها نرسد.

تاکنون دو بار اسکن از مقبره به وسیله دانشمندان انجام شده، ولی نتیجه‌ای به دست نیامده است.

کارشناسان باستان شناسی شانس وجود اتاق مخفی در مقبره را ۹۰ درصد اعلام کرده اند و امیدوار هستند با کشف اتاق مخفی بتوانند اطلاعات و درمراحل بعدی اشیای بیشتری از مقبره استخراج کنند.

درادامه تصاویری از تلاش باستان شناسان برای انجام اسکن از مقبره را می توانید مشاهده کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1392 ، کدخبر: 6426444 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
مصر سرزمین راز های کشف نشده است ، طوری که هر چندوقت یک بار موارد شگفت انگیز جدیدی در این کشور کشف میشود ، واقعا فکر کردن به اینکه بعضی از این بنا های تاریخی مانند اهرام ثلاثه چگونه در آن زمان ساخته شده اند دشوار است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین