پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
یکی از کتابفروشی‌های فعال شهرستانی به خاطر عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بهای بیشتر مجبور شده فضای خود را تحویل بدهد و مالک آن را به یک دفتر هواپیمایی اجاره داده است.

شعار سال: برای تهیه آمار و اطلاعات گزارش «زیربازارچه کتاب» با کتابفروشی‌ها تماس می‌گرفتم که فصل مشترک سخنان اغلب آنها این بود که در این گرمای تابستان فروش رونق ندارد و به دنبال آن از پرفروش هم خبری نیست و آنطور که باید کتاب فروش ندارد و از تعدادی که برای فروش هر کتاب اعلام می‌کردند می‌شد فهمید که این یک واقعیت است.

در این حال و هوای گرم بود که با خبر شدیم یکی از کتابفروشی‌های فعال شهرستانی به خاطر یک مشت اسکناس بیشتر مجبور شده فضای خود را تحویل بدهد، زیرا ظاهرا قرار بوده آن مکان به یک دفتر هواپیمایی تبدیل شود و مالکان به همین بهانه خواستار اجاره بهای بیشتر شده بودند که کتابفروشی بینوا نیز مجبور به تخلیه محل شده است. شنیده شده این کتابفروشی متعلق به یکی از نهادهای برجسته فرهنگی کشور است و با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ بعید بود که در این زمان کم عدم توجه به بیانات معظم‌له چنین نمودی داشته باشد.

اما برخی کتب و اسامی بودند که در این گرمای تابستانی توانستند آب یخی بر پیکره کتابفروشی‌ها باشند و رونقی به دخل آنها وارد کنند.

فاضل نظری شاعری که اشعارش مورد توجه است و پس از چندی دهان به دهان سروده‌هایش خوانده می‌شود یکی از آن اسامی است که اثر جدیدش با عنوان «کتاب» توانسته بازار کتاب را تحت تاثیر قرار دهد.

ردیف

عنوان کتاب

کتاب اول

رویای نیمه شب

کتاب دوم

شهر ضرب‌المثل‌ها

کتاب سوم

کتاب

یکی از نکات جالب توجه در پرفروش‌های هفته‌های اخیر پرفروش شدن کتاب کودک در کنار کتاب‌های بزرگسال است. کتاب‌هایی که اغلب از حجم تبلیغات بیشتری برخودار هستند و همین سبب می‌شود بیشتر مورد توجه قرار گیرند، اما مدتی است که حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری توانسته با دو کتاب حضور ادامه‌داری در کتابفروشی‌ها داشته باشد. پرفروش شدن این نویسنده و کتابش این پیام را منتقل می‌کند که اگر کتاب کودک و نوجوان خوب نوشته و به دنبال آن خوب معرفی شود مورد توجه قرار خواهد گرفت و همپای کتب بزرگسال دیده خواهد شد.

این نویسنده با کتاب‌های «شهر ضرب‌الثمل‌ها» و «محمد(ص) مثل گل بود» در این هفته توانست پرفروش‌ها را فتح کند.

ردیف

عنوان نویسنده

نویسنده اول

غلامرضا حیدری ابهری

نویسنده دوم

مظفر سالاری

نویسنده سوم

اصغر طاهرزاده

همچنین پرفروش شدن کتابی مانند «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نیز منتقل کننده همین پیام است که اگر کتابی به درستی معرفی شود خوانندگان به سوی آن کشیده خواهند شد و فروش آن تضمین می‌شود اما ظاهرا معرفی کتاب از سوی ناشر، اهالی کتاب و رسانه‌ها روند صحیحی را طی نمی‌کند که شاهد کم فروغ بودن کتاب‌ها هستیم.

ردیف

عنوان ناشر

ناشر اول

کتابستان

ناشر دوم

بوستان فدک - سوره مهر

ناشر سوم

موسسه جهادی(صهبا) - لب‌المیزان - دفتر نشر معارف

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 تیر 95 ، کد مطلب: 13950412000521: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین