پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی برای بررسی میدانی روستای قاسم‌آباد خبر داد و گفت: چادرشب‌بافی قاسم‌آباد در آستانه ثبت جهانی قرار گرفت.

شعارسال: شهرود امیرانتخابی با تأکید بر اینکه چادر‌شب‌بافی روستای قاسم‌آباد در آستانه ثبت جهانی قرار گرفته است اظهار داشت: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به‌زودی جهت بررسی میدانی روستای قاسم‌آباد شهرستان رودسر به استان گیلان سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ثبت میراث چادرشب‌بافی روستای قاسم‌آباد را از جهات مختلف برای این استان بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: با ثبت جهانی این اثر مسیر ورود و بازدید گردشگران خارجی به استان گیلان بیش از هر زمان دیگری مهیا می‌شود.

امیرانتخابی با تأکید بر اینکه ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی برای ثبت قاسم‌آباد به‌عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی خرداد ماه امسال به گیلان سفر می‌کنند تصریح کرد:‌ حفظ میراث ارزشمند صنایع دستی و کمک به بالندگی و شکوفایی آن از اولویت‌های میراث فرهنگی گیلان است.

وی در تشریح برنامه‌‌های کاری ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در استان گیلان نیز ابراز داشت: این گروه با حضور در روستای قاسم‌آباد، ضمن بازدید از خانه خلاقیت نساجی، کارگاه‌های چادرشب‌بافی و فروشگاه‌های صنایع دستی، فرآیند ارزیابی ثبت جهانی شدن را آغاز می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هنر چادرشب‌بافی را حاصل تلاش خلاقانه زنان هنرمند روستای قاسم‌آباد رودسر خواند و گفت: این روستا در تیرماه سال گذشته از سوی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی به‌عنوان روستای ملی چادرشب‌بافی ثبت شده بود.

وی برخی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی را که وجود آن‌ها برای ثبت جهانی چادرشب‌بافی مورد توجه است برشمرد و افزود: توسعه کارگاه‌های چادرشب‌بافی، افزایش نقش زنان در این صنعت،‌ گسترده شدن فروشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان و پویا شدن آن از جمله این مؤلفه‌ها هستند.

امیرانتخابی لزوم حمایت از صنایع‌دستی استان گیلان و افرادی را که به این حرفه مشغول هستند مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تمام توان خود را برای شناساندن و تبلیغ هنرهای بومی و محلی استان انجام می‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11خرداد1398 ، کدخبر: 2023258: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین