پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
شاید برای خیلی از شما امکان افطاری دادن در ماه رمضان فراهم نبوده و گمان می‌کنید از ثواب افطاری دادن بی نصیب مانده‌اید اما باید بدانید که عید فطر هم می‌تواند فرصتی مناسب برای کسب یک ثواب باشد.صله رحم غذاى روح ماست و احادیث و روایات در مورد تاکید بر رفت و آمد با اقوام و بستگان دور و نزدیک فراوان است.
شعار سال:عید فطر می‌تواند بهانه‌ای شیرین برای یک دورهمی خانوادگی باشد تا اولین صبحانه‌تان را بعد از یک ماه روزه‌داری، به صورت دسته جمعی نوش جان کنید.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
 شاید برای خیلی از شما امکان افطاری دادن در ماه رمضان فراهم نبوده و گمان می‌کنید از ثواب افطاری دادن بی نصیب مانده‌اید اما باید بدانید که عید فطر هم می‌تواند فرصتی مناسب برای کسب یک ثواب باشد.

ثوابی که در کنار خود سنت دیرینه صله رحم را جای داده تا بتوانید در اولین روز عید سفره‌ای ساده اما با دل خوش را پهن کنید و اولین صبحانه‌تان را بعد از یک ماه روزه‌داری، به صورت دسته جمعی و در کنار خانواده و اقوام  خود نوش جان کنید.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
صله رحم غذاى روح ماست و احادیث و روایات در مورد تاکید بر رفت و آمد با اقوام و بستگان دور و نزدیک فراوان است. همه این تشویق‌ها و تاکیدها برای این است که روابط انسان‌ها از حالت خشک و بی روح، خارج شود و عید فطر یکی از بهترین فرصت‌ها برای صله ارحام است که می‌تواند روابط انسانی را بین خانواده‌ها بهبود ببخشد.

فرصت چنین مهمانی برای نمازگزاران فطر که پس از یک ماه دست‌های نیاز خود را به سمت آسمان بلند کرده‌اند و اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت و...را زیر لب زمزمه کرده‌اند، قطعاً کم از افطاری دادن ندارد.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
اگر برای ادای نماز عید فطر عازم مصلی تهران می‌شوید می‌توانید بساط صبحانه را هم با خود به همراه ببرید و پس از نماز، در گوشه‌ای از یک پارک یا بوستان زیراندازی پهن کنید و با چای و خرما و نان و پنیر و سبزی یا حلیم و عدسی خود را مهمان یک صبحانه سبک خانوادگی کنید، بسیاری از افراد در ماه رمضان، عادت کرده‌اند با یک لیوان شیر افطار کنند، به همین جهت بهتر است مصرف شیر را در وعده صبحانه ادامه دهید.

اگر هم برای نماز عید مسجد محله‌تان را انتخاب کرده‌اید می‌توانید پس از ادای نماز، خانواده و اقوام را در خانه‌تان دور هم جمع کنید و عید فطر را کنار هم جشن بگیرید.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
خیلی از خانواده‌ها هم رستوران‌ها و کافه‌ها را برای صرف صبحانه انتخاب می‌کنند که این هم می‌تواند یک گزینه وسوسه کننده باشد، چرا که بسیاری از این کافه‌ها تخفیف‌های خوبی را به مناسبت عید فطر روی پکیج‌های صبحانه خودشان گذاشته‌اند و خدمات خوبی را در این ایام به مشتریان خود ارائه می‌دهند.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
فراموش نکنید که داشتن برنامه غذایی صحیح بعد از یک ماه روزه‌داری بسیار مهم است، چرا که یک ماه سیستم دستگاه گوارشی به نخوردن غذا به مدت زمان طولانی عادت کرده و باید یکباره دستگاه گوارش را از این حالت خارج کرد، برای همین هم صرف صبحانه‌های سنگین را به روزهای آتی موکول کنید.
جشن صبحانه در روز عيد فطر
در کنار دورهمی خانوادگی افراد نیازمند را هم فراموش نکنید. براى اینکار نیازی به سفره‌های مجلل ندارید،کافی است لقمه‌هایی کوچک از نان و پنیر و سبزی یا گردو و خرما تهیه کنید یا با پخت یک آش یا عدسی صبح عید فطر را برای نیازمندان هم مبارک کنید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:14خرداد1398،کدخبر:13980313000881،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین