پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
سفیر ایران در روسیه گفت: نمی توان جمهوری اسلامی ایران را منزوی کرد چرا که ایران تنها یک نظام سیاسی نیست بلکه یک ایدئولوژی است که در قلب بسیاری از مردم جهان حضور دارد.

شعارسال: نخستین نشست علمی انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه های امام خمینی (ره) با حضور جمعی از اندیشمندان ایران و روسیه در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مسکو برگزار شد.

در این نشست که به مدت دو ساعت به طول انجامید حاجی میرزایی دبیر هیات دولت و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم حضور داشتند، شرکت کنندگان نقش و تاثیر حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی و ابعاد شخصیت علمی، سیاسی و مذهبی ایشان را تبیین کردند.

دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود چهار ویژگی ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به راه، و ایمان به مردم از سوی امام خمینی را به عنوان رمز موفقیت انقلاب اسلامی برای حاضرین تشریح نمود.

رئیس شورای بین المللی اسلاوی، مدیر مسئول روز نامه زافترا، رئیس اداره دینی بخش آسیایی روسیه، رئیس مرکز مطالعات روسیه و جهان اسلام، و چند تن از فعالان اجتماعی روسیه به عنوان سایر سخنرانان این نشست به ابعاد و ویژگی های انحصاری امام خمینی از ابعاد مختلف پرداختند و آموزه های ایشان را در زندگی شخصی، معنوی و سیاسی سرمشق و رمز موفقیت سایر رهبران جهان دانستند.

مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه که ریاست این نشست را به عهده داشت در سخنانی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را در نتیجه یکصد سال استقلال طلبی مردم ایران دانست و مهمترین دلیل موفقیت انقلاب را توانایی امام خمینی در ایجاد اتحاد و انسجام همه گروه ها و اقشار مردم ذکر کرد.

وی همچنین به نقش امام خمینی در شکل گیری نظامی منحصر بفرد از ترکیب میان اسلام و دمکراسی پرداخت و گفت: ایران کشوری است برخوردار از چندین هزار سال تمدن و فرهنگ لذا این ویژگی باعث می شود که نتوان آنرا منزوی کرد چرا که ایران تنها یک نظام سیاسی نیست بلکه یک ایدئولوژی است که در قلب بسیاری از مردم جهان حضور دارد.

قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به میهمانان هدف از برگزاری این نشست را تبیین نقش رهبری امام خمینی در تحقق انقلاب اسلامی عنوان کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17خرداد1398 ، کدخبر: 4634334: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین